رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

2 نفر از متهمان کلاهبرداری به روش اسکیمینگ در قزوین دستگیر شدند

10:07 - 23 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۳۴۸۱
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین از دستگیری 2 نفر از متهمان کلاهبرداری به روش کپی عابر بانک شهروندان (اسکیمینگ) خبر داد.

خبرگزاری میزان -  حسین رجبی با اعلام خبر دستگیری 2 نفر از متهمان کلاهبرداری به روش کپی عابر بانک شهروندان (اسکیمینگ) در استان قزوین، گفت: بر اساس شکایت 25 نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق کپی عابر بانک (اسکیمینگ) پرونده ای در این خصوص در یکی از شعب بازپرسی دادسرای قزوین تشکیل و بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس اقدامات صورت گرفته مشخص شد که کارت بانکی شکات توسط افرادی که اقدام به فروش میوه و سبزیجات با قیمت پایین تر از بازار می‌کردند، کپی و مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، ادامه داد: با صدور دستورات قضایی؛ 2 نفر از متهمان در یکی از استان های همجوار شناسایی و با صدور نیابت قضایی دستگیر و در بازجویی اولیه به کپی اطلاعات کارت عابر بانک شهروندان و برداشت غیرمجاز اعتراف کردند.

رجبی اعلام کرد: در بازرسی از منزل متهمیان نیز چندین دستگاه مربوط به کلاهبرداری به روش کپی کارت عابر بانک (اسکیمر) و وجوه شکات کشف و ضبط شد.

وی اظهار کرد: این پرونده در مراحل مقدماتی است و تحقیقات در خصوص شناسایی سایر متهمان احتمالی و دیگر مال باختگان ادامه دارد و پس از تکمیل تحقیقات پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه های کیفری 2 قزوین ارسال خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین، همچنین به شهروندان توصیه کرد: تا هنگام خرید دقت کنند و در صورت اتصال قطعه ‌ای مجزا به دستگاه کارت خوان از ارائه رمز کارت بانکی خود به فروشنده خودداری کرده و حتی الامکان از مراکز و اشخاص معتبر و قابل اطمینان خریداری کنند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری قزوین دستور قضایی برای رسیدگی به درخواست‌های مراجعان را صادر کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *