کاهش 29 درصدی آمار سرقت در شهرستان مروست استان یزد/ شورای صلحی حوزه کشاورزی راه اندازی شد

10:52 - 22 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۲۱۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس حوزه قضایی مروست، اعلام کرد: در سال‌جاری کاهش 29 درصدی آمار در مدت مشابه نسبت به سال گذشته رقم خورده است و در حال حاضر تنها 31 پرونده سرقت در این حوزه قضایی وجود دارد.

خبرگزاری میزان – میثم کرمی با اعلام خبر راه اندازی شورای صلحی حوزه کشاورزی در شهرستان مروست استان یزد، اظهارکرد: در راستای حل اختلافات در حوزه اراضی کشاورزی، شورای صلحی حوزه کشاورزی در این شهرستان راه اندازی شد.

رئیس حوزه قضایی مروست در نشست فصلی دادستان های عمومی و انقلاب استان یزد، گفت: سرقت، اختلافات ملکی و اختلافات خانوادگی در صدر فهرست ارتکاب جرایم در سطح شهرستان مروست است.

وی با اشاره به ظرفیت خوب شهرستان مروست در حوزه صلح و سازش به ویژه در حوزه اختلافات ملکی، افزود: در این شورا اختلافات در حوزه اراضی کشاورزی با حضور دستگاه های متولی مانند «جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و ...» مطرح و پیش از تشکیل پرونده در محاکم قضایی، به صلح و سازش منجرمی شوند.

کرمی اظهارکرد: در حوزه سرقت، در سال‌جاری کاهش 29 درصدی آمار در مدت مشابه نسبت به سال گذشته رقم خورده است و در حال حاضر تنها 31 پرونده سرقت در این حوزه قضایی وجود دارد.

رئیس حوزه قضایی مروست، تصریح کرد: در حوزه حل اختلافات خانوادگی، بهره گیری از ظرفیت مشاوره های خانوادگی با همکاری و پیگیری امام جمعه شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی  همچنین اعلام کرد: موجودی حوزه قضایی مروست تا آخر مهر ماه 393 فقره پرونده بوده که جهت کاهش آن برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دستگاه قضا حامی تولید/ احیا و رفع مشکل ۹۰ واحد تولیدی با کمک دادگستری استان یزد ممکن شد

انتهای پیام/


برچسب ها: سرقت دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *