رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری:شوراهای حل اختلاف نقش مهمی در احیاء ارزشهای دینی و مذهبی دارند

10:19 - 22 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۱۹۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: عملکرد اجرایی شوراهای حل اختلاف موجب احیاء سنت‌ها و ارزش‌های اصیل دینی و مذهبی می‌شود.

خبرگزاری میزان - احمدرضا بهرامی در همایش شوراهای حل اختلاف استان عملکرد اجرایی شوراها را موجب احیاء سنت‌ها و ارزش‌های اصیل دینی و مذهبی دانست و اظهار کرد:بروز اختلاف در جامعه اسلامی یکی از راههای نفوذ شیطان برای به زیر کشیدن کمالات و فضائل انسانی است و آنچه که می تواند این راه نفوذ را مسدود سازد تلاش برای رفع اختلاف و خصومت است.

وی افزود: باید در نظر داشت که وجود اختلاف صرفاً منجر به قطع ارتباط نمی شود بلکه می تواند سرآغاز بسیاری از عداوت ها و نابسامانی ها در اجتماع باشد.

بهرامی تصریح کرد: زمانی که افراد با میل شخصی خود برای برقراری صلح و آشتی در میان مردم و اصلاح ذات البین داوطلب می شوند قدم در مسیری می گذارند که شاید با سختیها و مشتقات فراوانی همراه باشد اما این عمل هم در نزد مردم و در پیشگاه خداوند متعال ارزش والایی دارد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه میانجیگران و متولیان امر مقدس صلح و سازش از دیدگاه مردم مورد وثوق و به نوعی محرم محسوب می شوند خاطرنشان کرد: جایگاه سفیران صلح در نزد مردم آنقدر رفیع است که گاهی مراجعه کنندگان به این افراد، شخصی ترین اسرار خود را با آنها در میان می گذارند.

وی افزود: باید مراقبت شود تا درد و دل ها و رازهای شهروندان جایی بازگو نشود چراکه می تواند موجبات نا امیدی و سلب اعتماد مردم از مسئولان را سبب شود.

بهرامی تأکید کرد: خداوند حفظ آبروی مومنان و مصالح جامعه دینی را از ارکان اصلی اخلاق اسلامی قرار داده و لذا معتمدان مردم در شوراهای حل اختلاف باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

در این همایش کرم شیخ پور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان نیز ضمن تجلیل از زحمات شبانه روزی اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف رسالت شوراها را گره گشایی از کار مردم و نهادینه ساختن فرهنگ صلح و آشتی در جامعه عنوان کرد.

وی گفت: صلح و آشتی یکی از ارکان قوام جامعه و موجب همبستگی خانواده ها و اقوام مختلف مردم است.

گفتنی است در پایان همایش از تلاشها و فعالیتهای خیرخواهانه اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف استان تجلیل شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *