رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ورود 8 قاضی جدید به دادگستری استان کرمان

17:40 - 21 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۱۶۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان گفت: امروز آیین تحلیف هشت نفر از برگزیدگان پنجمین دوره کارآموزی قضایی برگزار می شود و تحلیف سایر برگزیدگان نیز در آینده انجام خواهد شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در آیین اختتامیه پنجمین دوره کارآموزی قضایی و آیین تحلیف هشت نفر از قضات جدید دادگستری کل استان کرمان افزود: برگزاری یک دوره جذب اختصاصی برای جنوبشرق کشور با مرکزیت کرمان را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: تحلیف یک عهد و پیمان است که مفاد این سوگند مفاد بسیار مسئولیت آوری برای قضات است، چرا که سوگند برای اجرای عدالت بسیار مسئولیت آور است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که قضات باید سوگند خود را به عنوان یک تعهد شرعی، اخلاقی و قانونی همواره مورد نظر داشته باشند، عنوان کرد: همواره باید این تعهد را به عنوان یک دِین مورد توجه داشته باشید.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: قضاوت یک منصب و مسئولیت سنگین است که با هیچ کار دیگری قابل مقایسه نیست و نباید به عنوان یک شغل به آن نگریست.

وی بیان کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که مردم به قضات و دستگاه قضایی اعتماد داشته و برای رفع خصومات به دستگاه قضایی مراجعه کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: افرادی که از ناحیه نظام اسلامی به مسئوليت منصوب می شوند باید ورع، تلاش، عفت، ایمان به خدا، پاک دستی و تقوا در پیش گیرند تا بتوان این بار مسئولیت را به مقصد رسانند.

وی اجتهاد در کار قضایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تلاش جهادی برای رسیدن به حقیقت و عدالت گستری باید مورد توجه قضات باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر دقت در کار و صدور آرای متقن و مستدل نیز تاکید کرد.

وی گفت: استان کرمان ظرفیت بسیار خوبی برای برگزاری دوره های آموزشی و کارآموزی قضایی دارد و باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کنیم‌.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: دوره های کارآموزی در استان کرمان از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تاکنون در قالب برگزاری پنج دوره، ۱۹۲ قاضی جذب شده اند که ۱۱۰ نفر از کارآموزان استان کرمان بوده اند.
محمدباقر اسلامی بیان کرد:قبل از سال ۹۵ و برگزاری دوره های کارآموزی، ۲۵ درصد قضات استان غیربومی بوده اند اما اکنون ۸.۵ درصد قضات استان غیر بومی هستند.

وی اظهارکرد: دوره پنجم کارآموزی قضایی دادگستری کل استان کرمان از هشتم دی ماه ۱۴۰۰ با ۲۱ کارآموز آغاز شده و سوم تیرماه به پایان رسیده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: امروز آیین تحلیف هشت نفر از برگزیدگان پنجمین دوره کارآموزی قضایی برگزار می شود و تحلیف سایر برگزیدگان نیز در آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *