اعتراض به تورم در کشورهای اروپایی/ از فرانسه تا انگلیس

16:22 - 21 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۱۶۰۷
تورم و افزایش هزینه‌های زندگی به اعتراضات و اعتصاب‌ها در سرتاسر اروپا منجر شده است.

خبرگزاری میزان - اعتراضات و اعتصاب‌ها در سرتاسر اروپا در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی که ناشی از تورم است و برخی آن را «زمستان نارضایتی» می‌خوانند، به راه افتاده است.

به گزارش «فاکس نیوز»، بیش از 100 هزار کارمند دولتی در انگلیس ممکن است در زمستان امسال در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی از مشاغلشان کناره‌گیری کنند.

رویترز گزارش داد که رانندگانی که برای 12 اپراتور قطار انگلیسی کار می‌کنند اعلام کردند که در 26 نوامبر اعتصاب خواهند کرد.

کارگران اعتصابی متروی فرانسه، روز گذشته نیمی از خطوط متروی پاریس را تعطیل کردند.

علاوه بر کارکنان مترو معلمان و دیگر کارکنان بخش دولتی فرانسه از دولت و کارفرمایان خواستار افزایش حقوق برای مقابله با تورم شدند.

ده‌ها هزار معترض در فرانسه در هفته‌های اخیر به خیابان‎ها رفته و خواستار افزایش دستمزدها شدند تا با تورم بالا در این کشور مقابله کنند.

همچنین کارگران در یونان در روزهای گذشته همزمان با راهپیمایی هزاران معترض در آتن و شهر «تسالونیکی» اعتصاب عمومی 24 ساعته برگزار کردند.

این اعتصاب خدمات را در سراسر این کشور مختل کرد؛ کشتی‌ها در بنادر گیر افتادند و ارتباط با جزایر یونان قطع شد، مدارس دولتی تعطیل شدند، بیمارستان‌های دولتی با کاهش تعداد کارکنان مواجه و بیشتر وسایل نقلیه خدمات رسانی نکردند.

صحنه مشابهی در بلژیک رخ داد و کارگران در مراکز خرید در اعتراض به تورم و افزایش قبوض انرژی به دلیل جنگ اوکراین، صف‌های اعتصاب ایجاد کردند.

تورم در ماه اکتبر در 19 کشوری که از واحد پول یورو استفاده می‌کنند به رکورد جدیدی رسید؛ رشد اقتصادی در این کشورها در پی رکود، کند شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: تورم اروپا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *