رئیس کل دادگستری اصفهان: با احکام جایگزین حبس می‌توان به روند کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها کمک کرد

10:54 - 21 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۰۹۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری اصفهان گفت: با بهره گیری از ظرفیت مجازات‌های جایگزین حبس می‌توان تا حد زیادی افزایش آمار ورودی محکومان به زندان‌ها را کنترل کرد.

خبرگزاری میزان- هشتمین جلسه کارگروه ماده 27 دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان ها برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمين اسدالله جعفری در این جلسه با اشاره به لزوم بهره گیری از احکام جایگزین حبس در استان بیان کرد: با بهره گیری از ظرفیت مجازات های جایگزین حبس می توان تا حد زیادی افزایش آمار ورودی محکومان به زندان ها را کنترل کرد.

وی همچنین در خصوص آمار صدور کیفرخواست های شفاهی در استان افزود: حداقل ۲۰ درصد پرونده‌های کیفرخواستی در دادسرا قابلیت صدور کیفرخواست شفاهی را دارند که در حال حاضر تا رسیدن به این عدد فاصله داریم که اموری از جمله آماده کردن زیرساخت‌ها، ساماندهی امور جهت افزایش صدور کیفرخواست شفاهی و نظارت بر عملکرد زیرمجموعه در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه تعداد احکام جایگزین حبس صادر شده در استان طی 6 ماه ابتدایی استان را 15هزار و 838 مورد شامل دوره مراقبت، خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی و 403 فقره مبنی بر استفاده از پابند الکترونیک اعلام کرد.

حجت الاسلام و الملسمین جعفری تعداد کل آزادی از زندان محکومان در استان طی 6 ماه ابتدایی سال جاری را 12هزار و 625 مورد اعلام و خاطرنشان کرد: این آزادی ها شامل خاتمه محکومیت، پرداخته وثیقه، عفو، گذشت شاکی، پرداخت دین، پذیرش اعسار، برائت، پرداخت دیه، پابند الکترونیک و... می شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اصفهان حبس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *