معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران: تصویب لایحه اعمال تخفیفات عوارض، فرصت طلایی شهرداری برای احیای درآمد نقد است

12:08 - 21 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۰۷۱۵
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: تصویب لایحه اعمال تخفیفات عوارض فرصت ویژه‌ای برای جذب مشارکت شهروندان است که با یک کار جمعی از سوی مناطق، موجب احیای درآمد نقد شهرداری می‌‍شود.

خبرگزاری میزان - لطف اله فروزنده در نشست معاونان مالی مناطق و مدیران و مشاوران حوزه معاونت با اشاره به لزوم افزایش درآمد نقد در ماه‌های پیش رو، اظهار کرد: تصویب لایحه اعمال تخفیفات عوارض در شرایط اقتصادی نامناسب کمک حال مردم خواهد بود، چرا که اگر عوارض خود را سریعتر بپردازند، از تخفیف بالاتری برخوردار خواهند شد و این فرصت مناسبی برای شهرداری نیز هست تا درآمدهای نقد خود را بهبود ببخشد.

وی افزود: بر اساس لایحه مذکور، افراد از ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر از ۴۰ درصد، از ۲۰ آذر تا ۲۰ دی از ۳۵ درصد، از دی تا بهمن ماه از ۳۰ درصد و از اسفند ماه به بعد از ۲۰ درصد تخفیف بهره مند می‌شوند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران با تاکید بر تشکیل کمیته‌هایی شامل محورهای نقد، غیرنقد، مشارکت‌ها و ثبت مطالبات، تصریح کرد: تمامی معاونان مالی مناطق باید عضو یکی از این کمیته‌ها باشند و با برگزاری هفتگی جلسات با مدیران کل حوزه، مشکلات، نقطه نظرات و معضلات مناطق را بیان کرده و راه حل‌هایی برای مسائل مالی مناطق پیدا کنند.

ضرورت تکمیل بانک املاک شهرداری تهران

وی افزود: از دیگر اولویت‌‎ها، مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی و تسویه دیون پیمانکاران شهرداری از طریق غیر نقد است و چنانچه مناطق 90 درصد از دیون را با غیرنقد پرداخت کنند، می‌توانند 10 درصد مابقی را نقدا تسویه کنند که لازمه آن تعامل و همکاری معاونان مالی مناطق و سازمان املاک و مستغلات است.

بیشتربخوانید

توجه به شوراها گره زندگی مردم را باز می کند/در شهر پروژه راکد نداریم

فروزنده ادامه داد: مناطق، ده هزار ملک جهت ثبت در بانک املاک شهرداری اعلام کرده‌اند و باید پیگیری جدی جهت به نتیجه رسیدن این بانک املاک داشته باشند.

فروزنده با اشاره به لزوم روحیه حمایتگری از واحد های اجرایی، بیان کرد: ممیزها باید پشتیبان نیروهای صف و رده‌های اجرایی بوده و در تمامی ماموریت‌های شهرداری اعم از نگهداشت، حمل و نقل و خدمات شهری، حساس و مطالبه‌گر باشند.

لزوم حضور مردم در اداره شهر از طریق پروژه های مشارکتی

وی افزود: از دیگر مباحثی که معاونت مالی با جدیت آن را دنبال می کند، پروژه‌های مشارکتی است؛ مناطق باید علاوه بر تعیین تکلیف پروژه‌های مغفول مانده، پروژه‌هایی را هم برای مشارکت شهروندان مناطق تعریف کند.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران بیان کرد: اداره شهر با حضور مردم و سرمایه گذاری آن‌ها میسر می‌شود و لازمه آن هم تعریف فرصت‌های سرمایه گذاری جدید برای مناطق است..

وی با تاکید بر لزوم ثبت هزینه‌ها به صورت مستمر و به روز، گفت: وضعیت مناطق باید کاملا مشخص باشد تا برای تخصیص اعتبار آن‌ها، مشکلی به وجود نیاید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *