رئیس کل دادگستری بوشهر از حوزه‌های قضایی شهرستان گناوه و بندرریگ بازدید کرد

10:35 - 21 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۱۰۶۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر در سفر به شهرستان گناوه همراه با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از حوزه های قضایی شهرستان گناوه و بخش بندرریگ بازدید کرد.

خبرگزاری میزان – رئیس کل دادگستری استان بوشهر در سفر به شهرستان گناوه همراه با دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از حوزه قضایی بخش بندرریگ، دادگستری، شورای حل اختلاف، گمرک و اداره بندر و انبارهای اداره اموال جمع آوریی و فروش اموال تملیکی شهرستان ‌گناوه بازدید کرد.

مهدی مهرانگیز در این سفر با حضور در شعب دادگاه و دادسرای حوزه قضایی شهرستان گناوه با همکاران اداری و قضایی دیدار کرد و مسائل و مشکلات آن‌ها را شنید و همچنین عملکرد هریک از شعب را مورد بررسی قرار داد و توصیه های لازم در خصوص رفع ایرادات در جهت ارتقا سطح عملکرد را ارائه داد.

وی در این بازدید به کیفیت رسیدگی به پرونده های قضایی تاکید کرد و گفت: همکاران علاوه بر رسیدگی به پرونده‌ها با سرعت و دقت لازم باید بمنظور کاهش اطاله دادرسی تمام تلاش خود را بکار گیرند.

مهرانگیز وضعیت بایگانی و نگهداری پروندها را نیز مورد بررسی قرار داد و توصیه های لازم به منظور روند بهتر امور از جمله «ردیف و مشخصات پرونده و نحوه چینش پرونده ها» را ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر، اظهارکرد: کاهش میانگین زمان رسیدگی به پرونده ها، رسیدگی سریع به دعاوی و شکایات مردم‌، پرهیز از اطاله دادرسی و طولانی شدن روند دادرسی باید در اولویت امور قضایی قرار گیرد.

وی ادامه داد: کلیه پرونده های مسن و رسوبی باید مورد بررسی قرار داده و هر چه سریعتراین قبیل پرونده ها تعیین تکلیف شوند تا حجم این پرونده ها کاهش پیدا کند.

مهرانگیز در ادامه به استفاده از ارفاقات قانونی در رسیدگی‌ها تاکید کرد و گفت: قضات استفاده از نهادهای ارفاقی ازجمله «آزادی مشروط، مجازات های جایگزین حبس، تعلیق تعقیب و ...» را بر اساس دستورالعمل های قانونی در دستور کار خود قرار دهند.

بازدید از اراضی ساحلی گناوه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از اراضی رفع تصرف شده ساحلی در شهر گناوه نیز بازدید کرد و گفت: مسئولان متولی باید در راستای صیانت ازحفظ حقوق بیت المال تمام تلاش خود را بکار گرفته و ازهرگونه تصرف و تعدی به حقوق بیت المال جلوگیری کنند و افراد سودجویی که به دنبال تصرفات غیر مجازو تخلفات در این حوزه هستند را تحت تعقیب کیفری قرار داده و با آنها به طور جد برخورد شود.

بازدید از گمرک و اداره بنادر و کشتیرانی و انبارهای اداره اموال جمع آوری و فروش اموال تملیکی شهرستان‌گناوه

مهرانگیز در ادامه ازگمرک و اداره بندر و انبارهای اداره اموال جمع آوری و فروش اموال تملیکی شهرستان ‌گناوه  نیز بازدید کرد و با صدور دستورات لازم در این حوزه، گفت: هر چه سریعتر باید در خصوص تعیین تکلیف کالاهای موجود در این انبارها اقدام شود.

وی تصریح کرد: بمنظور جلوگیری از فساد کالاها و یا کسر ارزش قیمت آنها اقدامات لازم صورت گیرد و همچنین در خصوص تعیین تکلیف کالاهایی که برای انجام مزایده تعیین شده‌اند توسط سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تسریع شود.

بازدید از حوزه قضایی بندرریگ

 مهرانگیز بازدید از حوزه قضایی بندرریگ که به همراه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بوشهر صورت گرفت با حضور در جمع همکاران قضایی و اداری و شنیدن مسائل و مشکلات آنها عملکرد آنها را مورد بررسی قرار داد و توصیه های لازم به انها ارایه داد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در جمع کارکنان این حوزه قضایی به حفظ حقوق شهروندی تاکید کرد و گفت: درجهت رضایمندی بیشتر مردم و مراجعان به دستگاه قضایی تکریم ارباب رجوع را سرلوحه امور خود قرار دهید.

وی به آمار پرونده های موجود اشاره کرد و گفت: به منظورکاهش پرونده های موجود در این دادگاه خصوصا پرونده های مسن اهتمام ویژه داشته باشید.

مهرانگیز با اشاره به لزوم برخورد قاطع و قانونی با سارقان بخصوص سارقان مسلح بر رعایت بخشنامه دادستان کل کشور در خصوص نحوه اعطا مرخصی به محکومان این جرایم تاکید کرد.

بازدید از شورای حل اختلاف بندرریگ

رئیس کل دادگستری استان بوشهر از شورای حل اختلاف این بخش نیز بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات موجود قرار گرفت وبا ارائه توصیه های لازم گفت: در راستای گسترش فرهنگ صلح و سازش باید بیشتر تلاش شود.

 وی همچنین به حل و فصل دعاوی بین مردم از طریق صلح و سازش اشاره کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف از ظرفیت خود برای ایجاد مصالحه بین طرفین دعوی بیشتر استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری بوشهر به درخواست‌های ۵۵ نفر رسیدگی کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *