وضعیت سنگربانان حریفان ایران چگونه است؟

15:27 - 19 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۹۴۰۸
با نزدیک شدن به زمان آغاز جام جهانی 2022، هواداران فوتبال اخبار حریفان تیم ملی را بیشتر از پیش رصد می‌کنند.

خبرگزاری میزان _ روزنامه فرهیختگان نوشت: با نزدیک شدن به آغاز جام‌‌جهانی 2022 قطر بخشی از کشورها با اعلام لیست بازیکنان‌شان به شایعات و ابهامات پایان داده‌اند اما هنوز گمانه‌زنی‌ها در مورد بسیاری از تیم‌ها وجود دارد که به دلیل هم‌گروهی شاگردان کی‌روش با انگلیس، ولز و آمریکا، اخبار تیم تحت هدایت گرت ساوتگیت، راب پیج و گرگ برهالتر برای فوتبال‌دوستان ایرانی حائز اهمیت است.

یکی از پست‌هایی که فوتبال‌دوستان ایرانی اخبار آن را دنبال می‌کنند حول محور دروازه‌بان‌های حریفان ایران می‌چرخد تا فوتبال‌دوستان با اسم قربانیان احتمالی مهدی طارمی و دیگر بازیکنان ایران آشنا شوند. 

تیم تحت هدایت ساوتگیت به احتمال زیاد با قرار دادن اسامی سنگربانانی از بین جردن پیکفورد، آرون رمزدیل، دین هندرسون و نیک پوپ راهی رقابت‌ها خواهد شد. پیکفورد سنگربان سال‌های اخیر اورتون در فصل 2023-2022 فوتبال اروپا زیر نظر فرانک لمپارد، 14 بار شاهد فرو ریختن دروازه‌اش بوده است و برابر لیورپول، کریستال پالاس و فولام موفق به ثبت کلین‌شیت شده است تا اورتون به دلیل خط حمله ضعیف و کلین‌شیت‌های ناکافی سنگربان 28 ساله به جایگاه نازل شانزدهم تکیه بزند.

رمزدیل نیز دیگر گزینه سه شیرها برای حضور در جام‌جهانی است که ارمغانش تا پیش از هفته چهاردهم 11 گل خورده و 6 کلین‌شیت بوده تا عملکردش از حیث آماری همچون سنگربان نیوکاسل، پوپ باشد که تا اینجای فصل زیر نظر ادی هاو زمینه قرار گرفتن تیم متمول را در جایگاه سوم فراهم کند.

همچنین هندرسون نیز تا اینجای فصل فارغ از عملکرد قابل دفاعش نتوانسته با آمار 30 گل خورده و 3 کلین‌شیت مانع قعرنشینی ناتینگهام فارست شود. این اطلاعات نشان می‌دهد که گلرهای انگلیس اگرچه اسم و رسم دارند اما حداقل در لیگ برتر آمار درخشانی نداشته‌اند و البته آنها را نمی‌توان گلرهای ضعیفی نیز پنداشت. 

دیگر حریف ایران یعنی ولز به احتمال زیاد در بیست‌ودومین دوره جام‌جهانی از حضور سنگربانانی مثل دنی وارد، وین هنسی، تام کینگ و آدام دیویس سود خواهد برد. وارد 29 ساله که فصل جاری به دلیل جدایی کسپر اشمایکل توانست به سنگربان اصلی لسترسیتی تبدیل شود که البته عملکردش با دریافت 25 گل خورده و 5 کلین‌شیت چندان قابل دفاع نبود تا تیم تحت هدایت براندان راجرز تا پیش از آغاز هفته شانزدهم در جایگاه چهاردهم قرار گیرد.

همچنین سنگربان کهنه‌کار 35 ساله و اصلی ولز، هنسی به‌طور کامل تبدیل به ذخیره دین هندرسون شده تا تنها 1 دیدار برابر گریمزبی تاون در جام اتحادیه انگلیس به میدان برود. کینگ نیز که عضویت تیم سالفورد سیتی است در سطح چهارم فوتبال انگلیس 12 گل دریافت کرد و موفق به ثبت 7 کلین‌شیت شد.

وی همچنین 1 دیدار در جام اتحادیه و جام حذفی فوتبال انگلیس به میدان رفته است. سنگربان 30ساله شفیلد یونایتد، دیویس در فصل 2023-2022 چمپیونشیپ به‌طور کامل گوی رقابت را به وس فودرینگهام واگذار کرده تا بر همین اساس تنها 270 دقیقه به میدان برود و به آمار 3 گل زده و 1 کلین‌شیت دست یابد. مروری بر عمکلرد این گلرها نشان می‌دهند که سرمربی ولز چندان از گلرهای آماده سود نمی‌برد. 

سرمربی 49 ساله تیم ملی آمریکا به احتمال زیاد برای بیست‌ودومین دوره جام‌جهانی برای پست دروازه‌بان روی سنگربانانی همچون زک استفن، مت ترنر، سین جانسون و اتان هوروات نظر داشته باشد. شاگرد اسبق پپ گواردیولا که به‌طور قرضی راهی میدلزبرو شده است 4 دیدار این تیم در چمپیونشیپ را به دلیل مصدومیت از دست داد اما 16 حضور کاملش در درون دروازه تیم تحت هدایت کریس وایلدر و مایکل کریک حاصل چندان خوشایندی به همراه نداشته تا آمار سنگربان 27ساله و اصلی یانکی‌ها روی 19 گل خورده و 4 کلین‌شیت متوقف شود.

ترنر نیز در آرسنال تبدیل به نیمکت‌نشین دائمی آرون رمزدیل شده تا ارمغانش حضور در 4 دیدار لیگ اروپا و دریافت 1 گل و 3 کلین‌شیت باشد. کاپیتان 33 ساله نیویورک‌سیتی، جانسون در فصل تازه به اتمام رسیده فوتبال آمریکا نیز برای این باشگاه مجموعا در 37 دیدار به میدان رفت که حاصل آن دریافت 45 گل و رقم زدن 15 کلین‌شیت بوده است.

اتان هوروات گلر 27 ساله ناتینگهام فارست که به‌صورت قرضی در فصل 2023-2022 از دروازه لوتون تاون محافظت می‌کند در 19 دیداری که در مستطیل سبز حاضر شده به آمار 19 گل خورده و 8 کلین‌شیت دست یافته که این آمار منجر به قرار گرفتن تیم تحت هدایت ناتان جونز در جایگاه نهم چمپیونشیپ انگلیس شده است. 

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *