ایران موشک بالستیک هایپرسونیک برای مقابله با سپرهای دفاعی ساخت

11:31 - 19 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۸۹۵۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده نیروی هوافضای سپاه از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد.

خبرگزاری میزان _ بنا به اعلام خبرگزاری دفاع مقدس، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه مراسم یازدهمین سالگر شهادت سردار حسن طهرانی‌مقدم در جمع خبرنگاران، گفت: ما سال‌هاست که در سایه تحریم‌های ظالمانه و سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ بشریت، کارهای خود را در حوزه هوافضا به پیش می‌بریم.

وی در ادامه با بیان اینکه در همین مجلس شهید طهرانی‌مقدم و شهدای نیروی هوافضا خبری مهم و خوشحال‌کننده را به مردم ایران تقدیم می‌کنم، اظهار کرد: ما به لطف الهی موفق شدیم که به موشک بالستیک هایپرسونیک پیشرفته دست پیدا کنیم.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: این سامانه قادر است در فضایی که مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین سامانه‌های سپر دفاع موشکی وجود دارد از آن‌ها عبور کند و همان سامانه‌ها را که جزء مهم‌ترین ارکان دفاعی دشمن است، مورد هدف قرار دهد.

وی درباره ویژگی‌های این موشک، عنوان کرد: این سامانه از سرعت بسیار بسیار بالا و توان مانورپذیری در جو و بیرون جو برخوردار است؛ یعنی هم سامانه‌های پدافندی که در داخل جو دفاع می‌کنند و هم سامانه‌های فوق‌العاده گران‌قیمتی که در بیرون جو با موشک‌ها مقابله می‌کنند، این موشک جدید جمهوری اسلامی ایران از همه آن‌ها عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم هیچ‌گونه فناوری پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند.

سردار حاجی‌زاده ادامه داد: این موشک، هر هدفی را که انتخاب کردیم به‌ویژه سامانه‌های سپر دفاع موشکی دشمن را مورد هدف قرار می‌دهد که این یک موفقیت بزرگ و یک جهش نسلی در حوزه موشکی است که ان‌شاءالله سطح امنیت کشور را افزایش خواهد داد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در سایر حوزه‌ها اعم از حوزه‌های فضایی، پهپادی، پدافندی و جنگ الکترونیک نیز نیروهای مسلح با بهره‌گیری از ظرفیت دانشمندان جوان کشور، با قدرت به پیش می‌روند و ان‌شاءالله در آینده نزدیک، ملت ایران شاهد موفقیت‌های بزرگتری خواهند بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *