وزیر امور خارجه: سیاست اصولی ایران حل و فصل سیاسی منازعه اوکراین است

12:24 - 19 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۸۸۳۷
وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه ایتالیا گفت که ایران برای پایان دادن به منازعه اوکراین تلاش می‌کند.

خبرگزاری میزان - در تماس تلفنی «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه و «آنتونیو تایانی»، وزیر خارجه ایتالیا، آخرین تحولات مناسبات دوجانبه، بین المللی و منطقه ای مورد رایزنی قرار گرفت.

«امیرعبداللهیان» انتصاب «تایانی» به عنوان وزیر خارجه ایتالیا را تبریک گفت و نسبت به گسترش روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

وزیر امور خارجه از موضع ایتالیا در محکومیت اقدام تروریستی داعش در حرم حضرت شاهچراغ (ع) شیراز تشکر و جامعه بین المللی را به ایفای مسئولیت در مقابله با این پدیده شوم فراخواند.

«امیرعبداللهیان» آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها و همکاری آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران را تبیین کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ارتباط با تحولات اوکراین خاطرنشان کرد: سیاست اصولی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران ناظر بر ضرورت حل و فصل سیاسی این منازعه و پایان دادن به جنگ است و بر همین اساس به تلاش خود برای کمک به پیشبرد فرآیند سیاسی ادامه می‌دهیم.

«تایانی»، وزیر خارجه ایتالیا نیز اظهار کرد: دو کشور ایران و ایتالیا وارث تمدن‌های کهن هستند و می‌توانند مناسبات گسترده و روبه رشدی داشته باشند.

وی همچنین بر اهمیت نقش جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

«تایانی» در مورد مذاکرات لغو تحریم‌ها گفت: ایتالیا همه تلاش خود را برای دستیابی به توافقی که تامین کننده منافع همه طرف‌ها باشد، به کار خواهد بست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *