«متا» بیش از 11 هزار نفر از کارکنانش را اخراج می‎کند

16:08 - 18 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۸۳۵۱
مدیرعامل «متا» اعلام کرد که این شرکت بیش از 11 هزار نفر از کارکنان خود را اخراج خواهد کرد.

خبرگزاری میزان - «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل شرکت «متا»، می‎گوید که این شرکت 13 درصد از کارکنان خود، یا بیش از 11 هزار نفر را اخراج خواهد کرد.

به گزارش «سی‌ان‌بی‌سی»، «زاکربرگ»، گفت: من تصمیم گرفتم اندازه تیم خود را حدود 13 درصد کاهش دهم و بیش از 11 هزار کارمند با استعداد خود را کنار بگذارم.

وی می‎گوید که ما همچنین با کاهش مخارج اختیاری و تمدید توقف استخدام تا سه ماهه اول، تعدادی گام اضافی برای تبدیل شدن به شرکتی کوچکتر و کارآمدتر برمی‌داریم.

اخراج کارکنان در بحبوحه زمانی سخت برای «متا» رخ می‌دهد؛ زمانی که سهام این شرکت به دلیل وحشت سرمایه‌گذاران درباره مخارج «متا» تقریباً 20 درصد سقوط کرد.

سرمایه‌گذاران نگران افزایش هزینه‌ها و مخارج «متا» هستند که در سه ماهه سوم سال 19 درصد افزایش یافت و به 22.1 میلیارد دلار رسید.

فروش کلی این شرکت در سه ماهه چهار درصد کاهش یافت و به 27.71 میلیارد دلار رسید در حالی که درآمد عملیاتی آن با 46 درصد کاهش در مقایسه با سال قبل به 5.66 میلیارد دلار رسید.  

«زاکربرگ»، می‎گوید که «متا» در هر سازمانش سیاست کاهش کارکنان را اعمال خواهد کرد، اما از آنجایی که شرکت قصد دارد افراد کمتری را در سال 2023 استخدام کند، استخدام کارکنان تازه به طور نامتناسبی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.  

انتهای پیام/


برچسب ها: متا زاکربرگ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *