رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عملكرد ۱۰۲ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در دولت سیزدهم

15:37 - 18 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۸۳۲۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزیر اقتصاد گفت: از موضع گیری رییس محترم مجلس تعجب کردم، به این جهت که دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی رسما اعلام کرد در حالی که تا سال 99 عملکرد تسهیلات تبصره 18، نزدیک 10 درصد بوده است ما در یک سال گذشته 102 درصد عملکرد تسهیلات تبصره 18 داشته‌ایم.

 خبرگزاری میزان - طبق اعلام شادا، سیداحسان خاندوزی در حاشیه جلسه هیأت دولت در پاسخ به سوالی درباره موضع‌گیری رییس مجلس درباره اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت : من دغدغه رییس محترم مجلس را در موضوع تسهیلات و اشتغال زایی درک می کنم اما بیش از یک سال است آقایانی که اهل خستگی و رودربایستی بودند، رفته اند. 

وی افزود: از موضع گیری رییس مجلس تعجب کردم، به این جهت که دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی رسما اعلام کرد، در حالی که تا سال 99 عملکرد تسهیلات تبصره 18، نزدیک 10 درصد بوده است ما در یک سال گذشته 102 درصد عملکرد تسهیلات تبصره 18 داشته ایم.

وی در ادامه گفت: یعنی از 18هزار میلیارد تومان مجموع بودجه‌ای که اختصاص پیدا کرده برای تسهیلات اشتغال‌زایی به دلیل اهرم کردن با منابع بانکی 46 هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شده و در مرحله نهایی قرار دارد که این در تاریخ عملکرد تسهیلات اشتغال‌زایی بی‌سابقه است.

وی گفت: صحبت‌های رئیس محترم مجلس خیلی اظهارنظر تعجب برانگیزی برای بنده بود. امیدوارم دوستان به جای آنکه به القا اختلاف و تفرقه و دوگانگی بین دو قوا بپردازند، کمک کنند به کارهای عقب مانده ای که باید جلو رود.

 وزیر اقتصاد در پایان گفت: یک لایحه دو فوریتی در سال 1400 ارسال کردیم برای اصلاح قوانین مربوط به اموال تملیکی کشور که با دو فوریت در دولت به تصویب رسید، مطلع هستید دوفوریت یعنی تقاضای بررسی ظرف 72 ساعت، تا امروز که بیش از 300 روز گذشته است، هنوز همان لایحه دو فوریتی اعلام وصول نشده است و امیدواریم که حرکت‌ها بیشتر به سمت همگرایی برای حل مشکلات کشور باشد تا القاء اختلاف بین قوا.

اشاره وزیر به  لایحه «الحاق موادی به قانون تاسیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و اساسنامه»  بود که ۲۸ آذر ماه ۱۴۰۰ تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *