بی خانمان‌های آمریکا بر سر دوراهی انتخاب سخت

9:08 - 19 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۸۱۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افراد بی خانمان در آمریکا رفتن به زندان را انتخاب می‌کنند.

خبرگزاری میزان – بی خانمان‌ها در آمریکا برای فرار از وضعیت خود دست به ارتکاب جرم می‌زنند تا زندانی شوند.

به گزارش «گاردین»، بی خانمان‌ها در آمریکا با انتخابی ظالمانه مواجه هستند؛ زندگی سخت در سرما و گرما یا زندگی پشت میله‌های زندان.

بررسی‌ها نشان می‌دهند دستکم 14 بی خانمان در «لس آنجلس» در زمستان سال گذشته یخ زدند و مُردند.

دشواری زندگی در خیابان‌ها سبب شده تا بی خانمان‌ها آگاهانه دست به جرایمی بزنند که مجازات حبس کوتاه مدت مثلا یک ساله دارد.

آن‌ها رفتن به زندان به ویژه در زمستان را انتخابی منطقی می‌دانند.

کارشناسان می‌گویند که این یک بحران ملی است که افرادی با شرایط بی ثبات زندگی مانند بی خانمان‌ها با انتخاب‌های فوق العاده بی رحمانه ای مواجه هستند.

بحران مسکن در اشکال کمبود، رشد قیمت و اجاره مسکن مهم ترین دلایل بی خانمانی افراد در آمریکا هستند.

ضمن این که مقام‌های شهری کنترل و مدیریت بحران بی خانمانی را از دست داده اند و اقامتگاه‌های در نظر گرفته شده برای بی خانمان‌ها حتی به اندازه زندان‌ها امنیت و امکانات ندارند.

اکنون زدن رکورد زنده ماندن پس از 25 سال بی خانمانی، به بحثی جدی میان بی خانمان‌ها تبدیل شده است؛ زیرا یک بی خانمان می‎گوید که از 18 سالگی از طریق ایجاد چرخه 43 باره آزادی و زندان توانسته دوام بیاورد.

در واقع تلاش بی خانمان‌های آمریکایی برای رفتن به زندان تنها نمونه از این انتخاب ظالمانه نیست.

به عنوان مثال، بی خانمان‌ها که یک درصد جمعیت شهر «سیاتل» را تشکیل می‌دهند، 20 درصد جمعیت زندان‌های این شهر به دلیل جرایم جزئی را به خود اختصاص داده اند.

در عین حال، نرخ بی خانمانی زندانیان پس از آزادی نیز بالاست.

بررسی‌ سراسری « Prison Policy Initiative » نشان می‌دهد که احتمال بی خانمانی در افراد با سابقه جنایی 10 برابر بیشتر از افراد عادی است.

اما نکته مهم دیگری نیز وجود دارد؛ پلیس بی خانمان‌ها را بیش از دیگر افراد مورد بررسی و بازداشت قرار می‌دهد؛ زیرا سیاست‌های شهری اقداماتی مانند درازکشیدن در پیاده رو، پرسه زدن نامعمول، ... را ممنوع کرده و در واقع دست به جرم انگاری بی خانمانی زده است.

تحقیقات سال 2020 دانشگاه «شیفیلد هالام» انگلیس نشان داد که از 400 نفری که در خیابان‌ها زندگی می‌کردند، 30 درصد مرتکب جرایم جزئی شده بودند تا بتوانند در زمستان در زندان زندگی کنند.

در سال 2020 یک سازمان دیده بان با بودجه انگلیس در پی بررسی تکرار جرم در میان بی خانمان‌های آزاد شده از زندان، دریافت که بسیاری از بی خانمان‌ها داوطلبانه مرتکب جرم می‌شدند تا به زندان بازگردند.

بررسی‌های انجام شده در آمریکا درباره تمایل بی خانمان‌ها به این سبک زندگی نشان می‌دهند که اگر به افراد بی خانمان شانس داشتن مسکن داده شود، اکثریت قریب به اتفاق بی خانمان‌ها مسکن را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *