صهیونیست‌ها خطاب به اغتشاشگران: ایران را تجزیه کنید!

12:27 - 18 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۷۸۲۴
ارتش رسانه‌ای دشمنان از شروع ناآرامی‌ها به بهانه مرگ مهسا امینی شکاف‌های قومی و مذهبی را در دستور کار قرار داده‌اند.

خبرگزاری میزان _ روزنامه ایران نوشت: از روزهای ابتدایی شروع آشوب‌های پراکنده در ایران که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار ویدیویی خطاب به اغتشاشگران نوشت «اسرائیل شما را دوست دارد» ذوق‌زدگی مقامات این رژیم قابل مشاهده بود.

دشمنان ایران از ابتدای شروع ناآرامی‌ها به بهانه مرگ مهسا امینی با تأکید ویژه بر قومیت و مذهب وی، فعال کردن شکاف‌های قومی و مذهبی را در دستور کار قرار دادند. ارتش رسانه‌ای دشمن نیز برای تحقق هدف تجزیه ایران، رسانه‌های خود را سازماندهی کرد.

شبکه ایران اینترنشنال سعودی که چندی قبل باراک راوید، خبرنگار صهیونیستی وبگاه خبری «والا» در خصوص آن خبر داده بود «موساد از این رسانه برای جنگ اطلاعاتی خود علیه ایران استفاده می‌کند» نیز با تریبون دادن افراطی به تجزیه‌طلبان کرد و پوشش گسترده و غیرواقعی تحولات استان‌های مرزی مانند سیستان و بلوچستان و سخنان اختلاف‌افکن برخی افراد شناخته شده در این استان‌ها همین دست فرمان را پیگیری ‌کرد.

اکنون یک عضو پیشین بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی نیز به این واقعیت اشاره کرده است. «مردخای کدار» که تحلیلگر ارشد دانشگاه «بار ایلان» است در مصاحبه با یک شبکه صهیونیستی مدعی شد: «یک چیز وجود دارد که مطبوعات به ما نمی‌گویند یا به اندازه کافی توضیح نمی‌دهند. این چیزی است که از سلاح هسته‌ای خیلی خطرناک‌تر است و آن امپراتوری  است که ایران در خاورمیانه ایجاد کرده است که شامل ایران، عراق، سوریه، لبنان و غزه می‌شود. کسانی که توجه نمی‌کنند بدانند که اخیراً 15 سال از عمر این امپراتوری  شکل گرفته می‌گذرد. این یعنی ایران در اطراف اسرائیل، اردن و عربستان سعودی یک قرارگاه سیاسی ایجاد کرده است.»

نسخه‌پیچی برای تجزیه ایران

این مقام سابق صهیونیست با اشاره به اغتشاشات اخیر به پروژه تجزیه ایران پرداخت و گفت: «ایران کشوری است که از ماه گذشته با یک مشکل جدی مواجه است. نه مشکل اقتصادی بلکه مشکل شورش اقوام غیرفارس در ایران. بقیه اقلیت‌های دیگر هستند: عرب‌ها در منطقه اهواز، بلوچ‌ها، آذری‌ها، کردها، ترکمن‌ها، لرها، قشقایی‌ها، کاسپین‌ها، مازندرانی‌ها و انواع مختلف گروه‌های قومیتی که اسرائیلی‌ها حتی اسم‌شان را نشنیده‌اند. آنها نمی‌خواهند علیه حکومت بجنگند آنها می‌خواهند از کشور جدا شوند و کشورهای مستقلی تشکیل دهند. مثل اتفاقی که برای اتحاد شوروی افتاد و به کشورهای قومیتی تجزیه شد. یا یوگسلاوی که به کشورهای قومیتی تجزیه شد. صربستان، کرواسی یا چکسلواکی که به دو کشور قومیتی چک و اسلواکی تجزیه شد. آنها می‌خواهند کشور ایران را تجزیه کنند و به یک کشور عربی در اهواز، کرد، ترکمن و.... تبدیل کنند.»

شکست ایران در گرو از بین بردن ایران

«مردخای کدار» از بین رفتن نفوذ و قدرت منطقه‌ای ایران را که از آن با عنوان «امپراتوری » یاد می‌کند در گرو از بین رفتن موجودیت ایران می‌داند و ادامه می‌دهد: «اکنون کشورهایی که خود را از سوی امپراتوری  ایران مورد تهدید می‌بینند باید به اقوام غیرفارس در ایران کمک کنند تا این کشورها رها شوند و ایران را از هم بپاشند! مثل آنچه که برای اتحاد شوروی اتفاق افتاد که به دنبال فروپاشی آن اتحاد شوروی هم فروپاشید. این یعنی این امپراتوری  ایرانی که در خاورمیانه ایجاد شده در صورتی فروخواهد پاشید که ایران خودش تجزیه شود.»

بازیگر شکست‌خورده در مسأله هسته‌ای

این تحلیلگر صهیونیست البته اعلام کرد که بدون حمایت کشورهای مرتجع منطقه و حمایت تسلیحاتی آنها از تجزیه‌طلبان این اتفاق رخ نخواهد داد.

وی در پاسخ به این سؤال که اسرائیل در این خصوص چه کار می‌تواند بکند به ناکامی این رژیم در مقابل قدرت هسته‌ای کشورمان اذعان کرد و گفت: «اسرائیل کار خیلی بیشتری می‌تواند بکند نسبت به آنچه در مسأله هسته‌ای علیه ایران می‌توانست انجام دهد! ما موفق نشده‌ایم پروژه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم. آن را به تأخیر انداختیم و آسیب زدیم ولی آن را نتوانستیم نابود کنیم و آنها با همه مسائلی که دارند در حال پیشرفت هستند. بنابراین اگر اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه حمایت بکنند و سلاح و مهمات و دستگاه‌های بیسیم و هر چه نیاز است بفرستند تا به اقوام غیرفارس کمک بشود این می‌تواند بازی را عوض کند.»

سازماندهی برای لیبی‌سازی

علاوه بر سخنان مقامات صهیونیست، صوت افشا شده از رعنا رحیم‌پور خبرنگار بی‌بی‌سی که اخیراً گفته است «رؤسای ایران اینترنشنال دستور داده‌اند فقط با احزاب جدایی‌طلب و قومگرا مصاحبه شود» از دیگر اعترافات به این پروژه ضدایرانی در جریان اپوزیسیون ایران و کشورهای مرتجع منطقه قلمداد می‌شود.

شواهد بسیار دیگری نیز اعم از ورود گروه‌های تروریستی به این غائله، فراخوان داعش برای آمادگی عملیاتی عناصر خود در ایران، فعالیت گروه‌های تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان و کشف صدها سلاح جنگی در کمتر از دو ماه گذشته نیز این مسأله را اثبات می‌کند.

در یکی از آخرین موردها نیز «برنارد هنری لوی» میلیاردر یهودی که نقشی جدی در جنگ‌افروزی در کشورهای اسلامی و همچنین تجزیه کشورها و جنگ داخلی مانند آنچه در لیبی رخ داده، داشته است با یکی از افراد اپوزیسیون خارج از کشور یعنی مسیح علی‌نژاد که حقوق‌بگیر سازمان سیا در امریکاست دیدار کرده است.

تضعیف ایران از درون

حمایت‌ها از تجزیه ایران در حالی صورت گرفته است که «یونی بن مناحیم» کارشناس مسائل خاورمیانه در سایت اسرائیلی «نیوز وان» گفته است: «مشخص نیست اعتراضات در ایران به کجا منجر می‌شود و تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.»

به گزارش فارس به نقل از وبگاه شبکه «المیادین» این کارشناس صهیونیست با ضرورت بهره‌برداری از ناآرامی‌ها از سوی غرب خاطرنشان کرد که باید «در جهت تضعیف رژیم ایران از درون و سپس سرنگونی آن با اعمال تحریم‌های بیشتر بر آن تأکید کرد.»

کارشناس اسرائیلی افزود: «اکنون زمان مناسبی است که سرویس‌های اطلاعاتی امریکا و اسرائیل در گسترش تظاهرات علیه رژیم ایران در چهارچوب جنگ مخفیانه دخالت کنند.»

همه این ادعاها در حالی است که چندی قبل رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده بودند که «مقامات ایرانی موفق شدند موج اعتراض‌ها را خاموش کنند؛ زیرا حجم و قدرت آنها بسیار کاهش یافته و تلاش‌های امریکا جواب نداده است.»

پیش‌تر این رسانه‌های نزدیک به رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرده بودند که «سازمان‌های امنیتی اسرائیل نسبت به احتمال موفقیت اعتراضات جاری در ایجاد تغییر، بدبین هستند.»

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *