رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

طرح همیاران صلح در مدارس استان فارس همزمان با سالروز تأسیس شوراهای حل اختلاف اجرا شد

12:58 - 18 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۷۷۷۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در هفت ماهه سال جاری بیش از 171هزار پرونده به شوراهای حل اختلاف فارس وارد شده که بیش از 48 درصد آن ها به صلح و سازش ختم شده است .

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در خصوص مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس بیان کرد: از مزیت های شوراهای حل اختلاف کوتاه بودن زمان رسيدگی به پرونده ها و هزنیه های کمتر است.

وی با بیان اینکه تقریباً نيمی از پرونده ها ی وارده به توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس به صلح و سازش ختم می شود تصریح کرد: در حوزه رضایتمندی مراجعان در سال گذشته رتبه اول كشوری را كسب كرديم.

وی ضمن قدردانی از تلاش های اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس به برخی دیگر از ویژگی های آن پرداخت و افزود: اعضای شوراهای حل اختلاف با آشنایی در حوزه های مختلف و بهره از تخصص و تبحر زمینه های توسعه فرهنگ صلح و سازش را فراهم کرده اند و این امر از جمله مزیت های قضات، اعضا و کارکنان توسعه حل اختلاف و داوری استان فارس است.

رئیس کل دادگستری استان فارس به امضاء تفاهم نامه با آموزش و پرورش استان فارس و شروع به کار صلح یاران در مدارس و همچنین راه اندازی طرح یاوران صلح در مساجد، اماكن متبركه، بقاع مذهبی و كلانتری ها اشاره کرد و بیان کرد: طرح «همیاران صلح مدارس» به منظور آشنایی دانش آموزان با فرهنگ صلح و سازش و بخشش است و ارایه این نوع آموزش در مدرسه از آن جهت اهمیت دارد که حل اختلافات در آینده بر دوش نسل جوان است. از آن گذشته، دوره کودکی از اثرگذارترین دوره های زندگی و بهترین زمان برای یادگیری نقش های اجتماعی، تعامل شخصیت، تربیت و زندگی جمعی و مسئولیت پذیری است.

وی با بیان اینکه پرداختن به موضوع صلح و سازش در مدارس می تواند روحیه ای سازش و رفع اختلافات را در بین دانش آموزان ایجاد کند افزود: ترغیب کودکان به صبر و بردباری و تشویق آن ها به صلح و دوستی می تواند کانون گرم خانواده را محکم و نقش کودکان در خانواده را پر رنگ تر کند و باعث ایجاد حس مسئولیت در کودک خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: حل اختلاف

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *