34 پرونده قصاص در 7 ماه گذشته به همت دادگستری استان آذربایجان غربی به صلح و سازش ختم شد

9:31 - 18 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۷۲۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: در هفت ماه گذشته ۳۴ پرونده قصاص با مداخله مقامات قضایی،اعضای شورای حل اختلاف استان آذربایجان غربی به سازش مختومه شده است.

خبرگزاری میزان – سنت حسنه گذشت از جمله سنت‌هایی است که دین مبین اسلام همواره بر آن تأکید داشته و این مهم نشان از اعتقاد بالای مردم به سنن و شعائر دینی دارد.

از این رو یکی از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف در زمینه صلح و سازش، پرونده‌های مرتبط با قصاص است که بنای دستگاه قضایی در دوره تحول و تعالی بهره‌گیری از ظرفیت صلح و سازش برای بازگشت به زندگی محکومین با جلب نظر مساعد اولیای دم است.

از این رو ناصر عتباتی در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به میزان صلح و سازش در پرونده های قصاص در دادگستری استان آذربایجان غربی بیان کرد: حسب کلام حق تعالی در قرآن کریم و احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومان عفو و بخشش دارای جایگاه رفیعی است.

وی تصریح کرد: از این رو در 7 ماه گذشته ۳۴ پرونده قصاص با مداخله مقامات قضایی،اعضای شورای حل اختلاف و هسته های جهادی بخشایش در دادگستری استان اذربایجان غربی به سازش مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی بیان کرد: امیدواریم با درک و شعور بالای مردم فهیم استان هر روز شاهد سازش های بیشتر نه تنها در پرونده های قصاص بلکه در تمامی دعاوی و اختلافات باشیم و در کل تفاهم و همزیستی مردم به گونه ای رشد و بالندگی داشته باشد که اختلافات را به صورت مسالمت‌آمیز حل و فصل کنند.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تحسین اقدام قرآنی و ارزشمند اولیای دم در بخشش و گذشت از خون عزیزشان از همه مردم خواست در این نوع کارهای خیر و خداپسندانه پیش قدم شوند و موجبات رضایت خداوند متعال را فراهم کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *