نامه سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی برای تعیین تکلیف مجتمع مرغ لاین بابلکنار/ ضرورت توجه به خودکفایی امنیت غذایی

16:43 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۶۷۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر رئیس این سازمان به استان مازندران، از مجتمع مرغ لاین بابلکنار بازدید و مشکلات این واحد تولیدی را از نزدیک بررسی کرد.

خبرگزاری میزان-احمد رحمانیان در ادامه برنامه‌های سفرهای استانی رئیس سازمان بازرسی کل کشور به استان‌های مختلف کشور، این بار در جریان سفر به مازندران در بازدید از کارخانه مرغ لاین بابلکنار، با گزارش مسئولان و مدیران مربوطه، در جریان موانع و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه این سازمان به دنبال رفع مشکلات واحدهای تولیدی است، اعلام کرد که سازمان بازرسی پیشنهادات و هشدارهایی را پیرامون رفع مشکلات این مجتمع تهیه کرده است و این امر را به جد در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه در حوزه امنیت غذایی و‌ خودکفایی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: مجموعه مرغ لاین آرین بابلکنار در بحث اقتصاد مقاومتی می‌تواند بسیار موثر باشد و‌ رهبر معظم انقلاب به کرات به موضوع امنیت غذایی اشاره کرده‌اند.

رحمانیان از این مجموعه به عنوان یک بانک ژن یاد کرد و به برخی از موضوعات از جمله فرسودگی‌های ماشین‌آلات، حفاظت، وجود مرغداری‌های اطراف مجموعه، عدم رعایت حریم، روند تامین واکسن، تامین نهاده، حقوق و مزایای پرسنل و… اشاره کرد.

وی به اهمیت این مجموعه و نامه سازمان بازرسی به وزیر جهادکشاورزی در خصوص‌ لاین مرغ بابلکنار و تعیین تکلیف آن اشاره کرد و گفت: این نامه در تیرماه به وزیر جهادکشاورزی ابلاغ و‌ اقداماتی نیز در این راستا انجام شده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور در ادامه بر ضرورت حمایت دستگاه‌های حاکمیتی از این مجموعه تاکید کرد.

رحمانیان افزود: تنها راه برای اینکه به خودکفایی در حوزه امنیت غذایی در سطح کشور برسیم این است که باید به عنوان یک صنعت راهبردی از این مجموعه استفاده شود و سازمان بازرسی هم از تمامی ابزارهای خود برای تحقق این امر بهره خواهد برد.

در جریان این بازدید برخی از مسئولان این مجتمع از سازمان بازرسی تقدیر و اعلام کردند که اگر پشتوانه این سازمان طی چند مدت اخیر نبود به طور حتم مجتمع لاین آرین بابلکنار در حال حاضر به این شکل فعال نبود.

مسئولان این مجتمع با اشاره به اخطارهای سازمان بازرسی خطاب به وزیر مربوطه در خصوص برخی از مشکلات از جمله ترک فعل‌ها و تامین نهاده، این اقدامات را مثبت ارزیابی و بیان کردند که حمایت‌های این سازمان نقش مهمی در فعالیت شان داشته است.

مسئولان مجتمع مرغ لاین بابلکنار  مشکلاتی را پیرامون تامین‌ خوراک، ساخت و ساز مطابق با استانداردهای لازم و… را در میان گذاشتند.

انتهای پیام/


برچسب ها: بازرسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *