تظاهرات حامیان عمران خان در اسلام آباد

15:08 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۶۶۰۵
حامیان نخست وزیر سابق پاکستان در اعتراض به تلاش برای ترور او جاده‌های نزدیک پایتخت این کشور را مسدود کردند.

خبرگزاری میزان - حامیان «عمران خان»، نخست وزیر سابق پاکستان، در اعتراض به تلاش برای ترور او، جاده‌های نزدیک پایتخت این کشور را مسدود و مدارس را مجبور به تعطیلی کردند.

به گزارش «رویترز»، «عمران خان» که از زمان برکناری از سمت نخست وزیری در پی از دست دادن رأی اعتماد در پارلمان در ماه آوریل، خواستار برگزاری انتخابات عمومی شده بود، پنجشنبه گذشته در زمان حضور در تجمع حامیانش هدف شلیک گلوله قرار گرفت.

وی که از ناحیه مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود در حال بهبودی است.

«شهباز شریف»، نخست‌وزیر پاکستان، تقاضای «عمران خان» برای برگزاری انتخابات جدید را رد کرده و این بن‌بست باعث بی‌ثباتی در این کشور 220 میلیون نفری شده است.

حامیان «عمران خان» تظاهرات خود را از اواخر روز دوشنبه در جاده‌های اصلی اطراف اسلام آباد آغاز کردند؛ آنها بزرگراه را به فرودگاه بین‌المللی اسلام آباد و آنهایی که پایتخت را به شهرهای لاهور و پیشاور متصل می‌کنند مسدود کرده‌اند.

دولت پاکستان دستور داده تمام مدارس دولتی و خصوصی تعطیل شوند.

«عمران خان» 70 ساله، آنچه را که به عنوان یک راهپیمایی طولانی اعتراضی از لاهور به سمت پایتخت شناخته می‌شود، در 28 اکتبر (ششم آبان) راه اندازی کرد.

وی پنجشنبه گذشته در شهر وزیرآباد در استان پنجاب هدف چندین گلوله قرار گرفت.

«عمران خان» یکی از 10 نفری بود که در این حادثه زخمی شد.

بر اساس گزارش‌ها، پلیس پاکستان عامل تیراندازی را بازداشت کرده است.

کمپین «عمران خان» اواخر روز دوشنبه اعلام کرد که راهپیمایی روز پنجشنبه در محلی که نخست وزیر پیشین پاکستان مورد حمله قرار گرفت از سر گرفته خواهد شد و او عملاً آن را هدایت خواهد کرد.

تنش سیاسی در حالی رخ می‌دهد که پاکستان با ناآرامی‌های اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند که بر اثر سیل اخیر تشدید شده است؛  سیلی که اسلام آباد تخمین می‌زند خسارات اقتصادی به ارزش 30 میلیارد دلار داشته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *