سلیمی: فدراسیون وزنه‌برداری بیش از 8 میلیارد بدهی دارد/ روی هر نقطه‌ای دست می‌گذاریم خرابه است

12:05 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۶۱۰۹
سرپرست نائب رئیسی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: انتخابات کمیسیون ورزشکاران خیلی برای ایران مهم است.

خبرگزاری میزان - بهداد سلیمی در پایان هفتمین جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در مورد آخرین وضعیت فدراسیون وزنه‌برداری اظهاراتی داشت که آن را در زیر می‌خوانید:

*وقتی فدراسیون وزنه‌برداری را تحویل گرفتیم با بدهی و کلی کار عقب افتاده مواجه بودیم، در رده‌های پایه چند وقتی بود که اردوها برگزار نمی‌شد با این‌ حال اعزام به مسابقات را در برنامه قرار دادیم.

*طی این مدت تیم‌های ملی را ساماندهی کردیم و اردوهای بزرگسالان را تشکیل دادیم، برای تیم نوجوانان و جوانان هم که عازم مسابقات شدند از هفته آینده اردو خواهیم داشت، برای این تیم مربیان خوبی انتخاب کرده‌ایم.

*از وقتی وارد فدراسیون شدیم با معضل بدهی مواجه بودیم، اما دنبال این هستیم که بدهی‌های را کم کنیم و همزمان بتوانیم برنامه‌ها را هم پیش ببریم. فدراسیون در دوره سرپرستی به سر می‌برد، باید کارهای انتخاباتی فدراسیون را انجام دهیم.

*سال گذشته هیچ مجمعی برای فدراسیون برگزار نشد به همین دلیل در مجمع فوق‌العاده اساسنامه فدراسیون‌ها را تصویب کردیم. آیین‌نامه کمیسیون‌ها بررسی و به تصویب رسید.

*قرار است چند روز آینده پروسه انتخابات کمیسیون‌ها را آغاز کنیم تا شرایط برای برگزاری انتخابات فدراسیون مهیا شود. بعد از این مرحله باید با وزارت ورزش در مورد تعیین زمانی برای نام‌نویسی از کاندیداها مکاتبه شود تا این گونه روند انتخابات جدی‌تر دنبال شود.

*فکر می کنم با سرعت عملی که داریم تا پایان ماه جاری یا اوایل ماه آینده کمیسیون‌های فدراسیون تعیین تکلیف می‌شوند، بعد از آن کاملا آماده نام‌نویسی از کاندیداها و پیگیری انتخابات هستیم.

*بیش از سه میلیارد به اداره مالیات بدهی داشتیم که البته از طریق رایزنی‌های انجام شده با این اداره و همچنین وزارت اقتصاد و دارایی و کمیسیون اقتصاد مجلس برای بخشی از جرایم، بخشودگی گرفتیم و مبلغ بدهی را به ۸۰۰ میلیون تومان کاهش دادیم.

*فدراسیون وزنه‌برداری مبلغ ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هم به شرکت توسعه و نگهداری بدهی دارد، طی ۶ سال گذشته فدراسیون بابت اجاره بها هیچ مبلغی به این شرکت پرداخت نکرده بود و همین مسئله باعث این بدهی سنگین شده است. علاوه بر اینها فدراسیون حدود ۲ میلیارد تومان هم بدهی جاری داشت.

*هم اکنون با یک بدهی بیش از ۸ میلیارد تومانی و حجمی از مطالبات دولتی و مردمی مواجه هستیم. در کنار همه این معضلات باید برنامه‌های تیم ملی در بخش‌های مختلف و مسائل مرتبط با هیات ها را هم پیگیری کنیم.

*از نظر امکانات، سخت افزار و ورزشکار در هیات‌های شهرستانی و استانی با شرایط بدی مواجه‌ایم.

*متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که روی هر نقطه ای در وزنه‌برداری دست می گذاریم آن نقطه به یک خرابه تبدیل شده است.

*برای رسیدگی برای همه این مشکلات و شرایط انگیزه و برنامه داریم، چون وزنه‌برداری عشق و علاقه ماست.

*من، سجاد انوشیروانی، کوروش باقری، حسین رضازاده، حسین توکلی و … دنبال این هستیم که مشکلات را برطرف کنیم.

*طبق اعلام نتیجه تایید صلاحیت‌های فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، ورزشکار قطری هم به عنوان دیگر نماینده آسیا برای این انتخابات کمیسیون ورزشکاران تایید شده است. ما برنامههایی برای این انتخابات داریم، کمیته بینالملل و روابط عمومی خود را درگیر کرده‌ایم، کمیته ملی المپیک هم حمایت‌هایی را خواهد داشت.

*سه عضو کمیسیون ورزشکاران فدراسیون جهانی وزنه‌برداری وارد هیأت اجرایی این فدراسیون می‌شوند. بنابراین موفقیت در این انتخابات می‌تواند خیلی زیاد برای وزنه‌برداری ایران مهم باشد.

پایان پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *