چشم پوشی گمرک از درآمد بیش از 131 هزار میلیارد ریالی

8:30 - 17 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۶۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بنابر اعلام گمرک طی پنج ماهه امسال مبلغ بالغ بر 131 هزار و 511 میلیارد ریال از درآمد گمرکی و مالیاتی خود چشم پوششی کرد.

خبرگزاری میزان - گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که در در اجرای جزء (6) بند (ع) تبصره (6) قانون بودجه سال 1401 کل کشور، بر اساس عملکرد پنج ماه نخست سال 1401 موضوع معافیت ها و تخفیفات گمرکی و مالیاتی مبلغ بالغ بر 131 هزار و 511 میلیارد ریال از درآمد گمرکی و مالیاتی خود چشم پوششی کرد.

این مبلغ شامل بالغ بر 38 هزار و 993 میلیارد ریال تخفیفات و معافیت های حقوقی ورودی و مبلغ بالغ بر 61 هزار و 351 میلیارد ریال معافیت و تخفیف مالیات بر ارزش افزوده و بالغ بر 31 هزار و 165 میلیارد ریال معافیت و تخفیف عوارض شهرداری مجموع درآمدی است که گمرک از آن صرف نظر کرده است.

جزء (6) بند (ع) تبصره (6) قانون بودجه سال 1401 کل کشور وزارت امور اقتصادي و دارايي را موظف می‌کند در راستاي هدفمندسازي معافيت هاي مالياتي و گمركي و شفاف سازي حمايتهاي مالي، سياست اعتبار مالياتي و گمركي با نرخ صفر را جايگزين معافيت هاي قانوني مالياتي مصرح در قانون ماليات هاي مستقيم و قانون امور گمركي نموده و فهرست تمامي معافيت هاي مالياتي و گمركي و ميزان معافيت آنها را مشخص کند.

انتهای پیام/

اين فهرست بايد شامل حوزه فعاليت اشخاص، ميزان درآمد مالياتي و گمركي محاسبه نشده در اثر اين معافيت ها و استناد قانوني اين معافيت ها باشد.

گمرک جمهوری اسلامی ایران در اجرای این جزء از قانون این فهرست را تهیه و به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارسال کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *