رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خرید اوراق سکه با کد بورسی

22:44 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۵۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: هر شخصی که در بازار بورس دارای کد بورسی و امکان معامله را داشته باشد می تواند نسبت به خرید این اوراق اقدام کند.

خبرگزاری میزان_ عمرانی در ارتباط با بخش خبر ۲۱ درباره تاثیر عرضه اوراق سکه بهار آزادی در بازار بورس کالای ایران بر روند قیمت سکه در بازار گفت: یکی از اهداف اصلی انتشار اوراق، عمدتا تنوع بخشی به سبد سرمایه گذاری مردم است و اشخاص حقیقی و صندوق های سرمایه گذاری طلا می توانند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

وی ادامه داد: هر شخص حقیقی می تواند نسبت به خرید ۱۰۰ سکه و صندوق های طلا هم بدون محدودیت می توانند نسبت به خرید این اوراق اقدام کنند.

عمرانی در خصوص شرایط متقاضیان خرید این اوراق نیز اظهار داشت: خوشبختانه بازار بورس بازار شفافی است و هر شخصی که در این بازار دارای کد بورسی و امکان معامله را داشته باشد می تواند نسبت به خرید این اوراق اقدام کند و ما محدودیتی برای اشخاص حقیقی لحاظ نکردیم.

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی درباره سررسید ۶ ماهه اوراق سکه نیز بیان داشت: به جهت لزوم نگهداری حسابداری این اوراق در بانک مرکزی و همچنین در بورس کالا، مسلما هر اوراقی یک قواعدی دارد.

وی ادامه داد: این اوراق طبق ضوابط بورس کالا منتشر خواهد شد و اساسا هر اوراقی دارای یک سر رسید مشخص و در یک روز مشخص منتشر خواهد شد که روز انتشار آن فردا، ۱۳ آبان ماه خواهد بود و‌ سررسید آن به مدت ۶ ماه ادامه خواهد داشت.

عمرانی تصریح کرد: تقریبا ۱۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۲ سررسید این اوراق خواهد بود و در این مدت خریداران می توانند این اوراق را تا سررسید نگه دارند و یا اینکه در معاملات ثانویه این اوراق که بعد از عرضه اولیه امکان آن فراهم خواهد شد نسبت به فروش آن به قیمت بازار اقدام کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *