رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درگاه قدیمی مجوزهای اصناف بزودی غیر فعال می‌شود

16:29 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۲۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
وزارت اقتصاد در نامه‌ای به وزارت صمت خواستار تسریع در تعیین تکلیف پروانه‌های صنفی شد.

خبرگزاری میزان _ به گزارش پایگاه خبری وزارت اقتصاد، هادی سبحانیان معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی در نامه ای به سید مهدی نیازی معاون هماهنگی محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت با موضوع آخرین مهلت بروز ز رسانی و غیر فعال شدن درگاه قدیمی مجوزهای اصناف از آخرین مهلت این دستگاه برای اتصال به درگاه جدید خبر داد.

در این نامه تأکید شده است: پس از ابلاغ قانون اصلاح مواد (1) و (7) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (44) مصوب اسفند 1399، رویکرد درگاه ملی مجوزها (asnaf.g4b.ir قدیم) براساس این قانون، تغییر و فرآیند ثبت و درخواست مجوز برای متقاضیان با ملاحظات جدید در نسخه جدید درگاه ملی مجوزها(mojavez.ir) طراحی و پیاده‌سازی شد که از اسفند1400، 52 مجوز وزارت صمت به این درگاه متصل شد.

وی همچنین در ادامه این نامه خطاب به معاون هماهنگی محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از تغییر زیرساخت درگاه ملی مجوزها به نسخه جدید (mojavez.ir)، نسخه قدیم آن صرفا به دلیل ارائه خدمات به مجوزهای صنفی کشور (احراز هویت و دسترسی به سرویس گواهی 186‌مالیاتی) فعال ماند.

لذا، ضرورت اتصال مجوزهای صنفی به درگاه جدید مجوزها و مهلت تعیین شده برای تحقق این موضوع طی مکاتبات در تاریخ 1400.11.16 و 1401.2.5 به مراجع مربوطه در وزارت صمت و اتاق اصناف ایران اعلام شده، اما به دلیل تاخیر و عدم پاسخ به درخواست‌ها و مکاتبات اشاره شده، به نظر می رسد، برنامه ریزی مناسبی برای این منظور انجام نشده است.

سبحانیان در این نامه همچنین تأکید کرد: با توجه به تعدد شکایات و اعتراضات متقاضیان مجوزهای صنفی که از بزرگترین فعالان اقتصادی کشور محسوب می شوند؛ آخرین مهلت اتصال سامانه ایرانیان اصناف به درگاه ملی مجوزها از تاریخ 1401.9.15 تعیین و بعد از این تاریخ درگاه قدیم مجوزها (asnaf.g4b.ir) غیرفعال خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مجوز درگاه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *