تاکید وزیر نیرو بر توسعه همکاری‌های ایران و ترکمنستان

15:30 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۵۱۸۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نیرو در گفت‌و‌گو با ‌وزیر انرژی ترکمنستان با اشاره به لزوم افزایش میزان مناسبات دو کشور، بر توسعه همکاری‌های فی مابین در حوزه انرژی تأکید کرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در دیدار آنلاین با همتای ترکمنستانی خود "رجب مرادوف"، ضمن ابراز خرسندی از روابط خوب دو کشور در دولت سیزدهم، با اشاره به اینکه در بحث ترانزیت کالا و خدمات روابط خوبی میان دو کشور وجود دارد و روابط سیاسی نیز رو به گسترش است، اظهار کرد: در زمینه آب و برق روابط خوبی میان ایران و ترکمنستان برقرار بوده و پروژه‌های خوبی در حال اجرا است.


وزیر نیرو همچنین با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی دیرینه‌ای که میان دو کشور وجود دارد، افزود: روابط ما با ترکمنستان خوب است و ما به رشد این روابط بخصوص در زمينه آب، برق و گاز اهميت می‌دهیم و امیدواریم با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در این زمینه وجود دارد، سطح مناسبات دو کشور در آینده افزایش یابد.


در ادامه این نشست "رجب مرادوف" وزیر انرژی ترکمنستان نیز ضمن ابراز رضایت از سطح مناسبات دو کشور به ویژه در حوزه انرژی، موضوع سواپ برق از طریق ایران به کشورهایی همانند ترکیه، ارمنستان و گرجستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایران همکار استراتژیک ماست و ما علاقه‌مند هستیم تا سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران را افزایش دهیم.


وزیر انرژی ترکمنستان همچنین با بیان اینکه کشورش بسیاری از تجهیزات برقی همانند کابل، کنتور برق و … را از ایران تهیه می‌کند، بابت کیفیت رضایت بخش این محصولات از طرف ایرانی تشکر کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *