قانون افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری به دولت ابلاغ شد

14:02 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۴۹۵۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس طی نامه‌ای به رئیس جمهور قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.

خبرگزاری میزان - محمدباقر قالیباف در نامه ای به حجت الاسلام ‌والمسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را برای اجرا ابلاغ کرد.

نمایندگان مجلس پیشتر در نشست علنی یکشنبه، ۸ آبان ماه سال جاری در جریان بررسی گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد لایحه دوفوریتی متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با مفاد بند ۶ این لایحه موافقت کردند.

مفاد بند ۶ به شرح زیر است:

‌۶- به دولت(سازمان برنامه و بودجه کشور) اجازه داده می شود اعتبارات هزینه ای دستگاههای اجرائی در سال ۱۴۰۱ را تا بیست درصد(۲۰%) و درسقف مصارف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بابت اجرای این قانون افزایش دهد.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان نیز شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در نشست خبری درباره لایحه «اصلاح قانون بودجه 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری» گفت: این خبر خوش را به کارکنان، بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری‌بگیران کشوری و لشکری، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی و همچنین جانبازان، ایثارگران، قضات و اعضای هیئت‌های علمی بدهیم که این مصوبه در جلسات شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خلاف موازین قانون اساسی و شرع شناخته نشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و دولت + جزئیات

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *