رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران به درخواست مراجعان در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه رسیدگی کرد

13:15 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۴۸۱۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران صبح امروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حاضر شد و به درخواست مراجعان رسیدگی کرد.

خبرگزاری میزان- غلامرضا مهدوی صبح امروز در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه حاضر شد و به درخواست مراجعان رسیدگی کرد.

وی در حاشیه این جلسه بیان کرد: رسیدگی به درخواست مراجعان مردمی را وظیفه اصلی خود می دانیم لذا از سرپرستان 60 مجتمع شورای حل اختلاف در سطح استان خواستیم در همه ایام هفته مردم را بپذیرند و دیدار مردمی را به یک روز خاص محدود نکنند.

مهدوی تصریح کرد: روزهای سه شنبه هر هفته نیز تمامی معاونان قضایی و رئیس کل دادگستری استان تهران، جلسه ملاقلات مردمی دارند و به درخواست‌ قضایی مراجعان رسیدگی می کنند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران با بیان اینکه ماه گذشته نیز حسب تکلیف در مرکز ارتباطات مردمی حاضر شدم و به درخواست‌های مردمی رسیدگی کردم، گفت: امروز نیز دومین جلسه است که برای شنیدن مشکلات و درخواست‌های مردمی در این محل حاضر شده‌ام.

وی با اشاره به 2 دستور مهم رئیس کل دادگستری استان تهران جهت اجرای دستورات رئیس دستگاه قضا و اجرای سند تحول و تعالی قوه قضاییه گفت:بر اساس این دستور، 160 شعبه ویژه سازش در راستای اجرای ماده 8 در کنار دادسراهای تهران، شهرستان‌ها و محاکم تهران، امامزاده‌ها و اتحادیه‌ها مستقر شد.

مهدوی گفت: حداقل 20 هزار پرونده به این شکل، از محاکم و دادسراها برای سازش به شوراهای حل اختلاف می‌آید و 55 درصد این پرونده ها با صلح و سازش مختومه می شوند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان تهران اضافه کرد: شعبات ویژه رسیدگی به تصادفات را نیز مستقر کرده‌ایم که اکثر پرونده‌های وارده به این شعب به صلح و سازش مختومه می شود و مردم هم راضی هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *