مذاکرات آمریکا با روسیه درباره جنگ اوکراین

12:33 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۴۸۱۲
مشاور امنیت ملی آمریکا مذاکراتی را با مقامات ارشد روسیه انجام داده است.

خبرگزاری میزان - «وال استریت ژورنال»، در گزارشی می‎گوید که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی آمریکا مذاکراتی را با مقامات ارشد روسیه، به امید کاهش خطرات جنگ اوکراین یا رسیدن به یک درگیری هسته‌ای، انجام داده است.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکا و متحدانش نوشت که «سالیوان»، دستیار ارشد «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی، در ماه‌های اخیر با «یوری اوشاکوف»، دستیار کرملین و «نیکلای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت روسیه گفت‌وگوهای محرمانه‌ای داشته که به طور علنی فاش نشده است.  

کاخ سفید از اظهار نظر در مورد این گزارش خودداری کرد و تنها با بیانیه‌ای که به «آدرین واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی نسبت داده شد، پاسخ داد: افراد چیزهای زیادی ادعا می‌کنند.

«وال استریت ژورنال»، می‎گوید که مقامات، تاریخ یا تعداد تماس‌ها را ارائه نکرده‌اند.  

در ماه‌های اخیر تعداد کمی از تماس‌های سطح بالا بین مقامات آمریکا و روسیه علنی شده است و واشنگتن اصرار داشته که هر گونه مذاکره برای پایان دادن به جنگ در اوکراین بین مسکو و کی‌یف برگزار شود.  

گفت‌وگوهای گزارش شده در حالی انجام شد که غرب مسکو را به تشدید لفاظی‌های هسته‌ای از جمله تکرار اتهام مسکو به کی‌یف برای برنامه‌ریزی جهت استفاده از «بمب کثیف» رادیواکتیوی، متهم کرده است.

روسیه نیز غرب را به تشویق به اقدامات تحریک آمیز متهم کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه به کی‌یف رفت و تعهد واشنگتن به اوکراین را تکرار کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *