موشک صیاد 4B؛ در ردیف بهترین‌های دنیا/ شناسایی و انهدام اهداف هوایی از فاصله دور

9:45 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۴۳۹۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
وزیر دفاع نوشت: موشک صیاد 4B که اهداف دور ایستا را مورد هدف قرار می‌دهد در مقایسه با مشابه خارجی در ردیف بهترین‌های دنیا، که بسیار محدود هستند، قرار می‌گیرد و می تواند در فاصله‌های دور اهداف هوایی را شناسایی، رهگیری و منهدم کند.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، به مناسبت رونمایی از موشک صیاد 4B و افتتاح خط تولید این موشک و ارتقاء سامانه پدافندی باور 373 یادداشتی منتشر کرد.

هر کشوری در دنیا که میخواهد مستقل باشد، باید توانایی دفاع از ثروت ملی، سرمایه ها و دستاوردهای خود را داشته باشد و امروز ایران اسلامی با همت دانشمندان و متخصصان صنایع دفاعی کشور به ویژه سازمان راهبردی هوافضا و در ایام تأسیس این سازمان، ضمن دستیابی به پیشرفت های شگرف و قابل ملاحظه در تحقیق، تولید و توسعه فناوری های نوآورانه، از خط تولید موشک زمین به هوای صیاد4B رونمایی کرد.

خوشبختانه همکاران بنده در وزارت دفاع و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موفق شدند سامانه باور 373 را که پیش از این در مسیر ارتقا داشت از ابعاد مختلف راداری و موشکی بهبود بخشیده و خط تولید آن را راه اندازی کنند.

ساخت این سامانه از سال 1399 شروع و در هر مرحله دستاوردهای بسیار خوبی حاصل شد و به لحاظ اهمیت موضوع پدافند هوایی ارتقاء کارآمدی عملیاتی آن متناسب با سطح تهدیدات، به طور مستمر در دستور کار قرار گرفت؛ موشک صیاد 4B که اهداف دور ایستا را مورد هدف قرار می دهد در مقایسه با مشابه خارجی در ردیف بهترین های دنیا، که بسیار محدود هستند، قرار می گیرد و می تواند در فاصله های دور اهداف هوایی را شناسایی، رهگیری و منهدم نماید.

صیاد 4B توانمندی جدیدی را به نیروی پدافند هوایی برای مقابله با موشکهای بالستیک می دهد و به عنوان شکارچی علیه هواپیماهای شناسایی همانند آواکس ها که اخلال کننده در سامانه های دفاعی به شمار می روند و می توانند عملیات جهت انهدام اهدافی در عمق کشور را هدایت و فرماندهی کنند، کاربرد موثر دارد.

این دستاورد برای نیروهای مسلح به ویژه قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، بسیار مهم و راهبردی است، این سامانه قدرت دفاعی و سطح بازدارندگی را ارتقاء داده و دفاع از مراکز حساس و حیاتی در عمق راهبردی کشور را میسر می سازد.

خلاقیت و نوآوری در فرآیند پیچیده مدیریت ساخت، ارتقاء توان عملیاتی و آمادگی رزمی، خود اتکایی و قطع وابستگی، کاهش خرابکاری های صنعتی به لحاظ بومی سازی فناوری ها و صرفه جویی های ارزی و اقتصادی از دستاوردهای راهبردی این فعالیت های علمی و فناورانه است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *