رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک محکوم به قصاص با وساطت شورای حل اختلاف باغ بهادران در استان اصفهان آزاد شد

9:23 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۴۳۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان گفت: یک محکوم به قصاص پس از 11 سال و با وساطت شعبه 2 شورای حل اختلاف باغ بهادران در استان اصفهان آزاد شد.

خبرگزاری میزان- حمید بهرامیان گفت: فلسفه تأسیس شورای حل اختلاف، نهادینه کردن فرهنگ صلح و آشتی در جامعه است و رسالت اصلاح ذات البین سرلوحه کار اعضای شورای حل اختلاف قرار گرفته است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان اصفهان ضمن قدردانی از تلاش اعضای شورای حل اختلاف شعبه 2 شورای حل اختلاف باغ بهادران در ایجاد سازش در پرونده های قصاص عنوان کرد: با همت و تلاش اعضای این شعبه در امر خداپسندانه صلح و سازش موفق شدند، در یک پرونده قصاص که فرد محکوم از سال 1390 تا کنون در زندان بسر می برد، ایجاد سازش کنند.

وی بیان کرد: با ورود شعبه 2 شورای حل اختلاف باغ بهادران در استان اصفهان و پیگیری های مکرر و تشکیل جلسات متعدد با خانواده طرفین این پرونده، در نهایت رضایت اولیای دم را جلب و محکوم علیه از قصاص رهایی و پس از 11 سال حبس، از زندان آزاد شد.

گذشت زوجه از مهریه 8 میلیاردی با وساطت شعبه 6 شورای حل اختلاف لنجان استان اصفهان

به همت اعضای تلاشگر شعبه ششم شورای حل اختلاف زندان شهرستان لنجان، در یک فقره پرونده اختلاف خانوادگی با موضوع مهریه، منجر به گذشت زوجه از مهریه 8 میلیارد تومانی شد.

عبدالرسول سلیمیان رئیس شورای حل اختلاف شعبه 6 شهرستان لنجان گفت: در راستای کاهش جمعیت کیفری و ایجاد صلح و سازش بویژه در پرونده های اختلاف خانوادگی  و تلاش در جهت بازگشت زندانیان به آغوش گرم خانواده، یک فقره پرونده مهریه با مجموع مبلغ 8 میلیارد و صدو پنجاه میلیون تومان، با تلاش و همت اعضای شورای حل اختلاف و برگزاری جلسات متعدد، نهایتا زوجه با گذشت از مبلغ 8 میلیارد، به دریافت مبلغ 150 میلیون تومان رضایت خود را اعلام کرد.

وی با بیان این نکته که شورا های حل اختلاف مستقر در زندان ها جایگاه ویژه ای در جهت ایجاد صلح و سازش و کاهش جمعیت کیفری دارند، گفت: شعبه ششم مستقر در زندان لنجان تا کنون توانسته است تعداد بیشماری از پرونده هایی که بعضاً سال ها بطول انجامیده بویژه در پرونده های مالی و اختلاف خانوادگی و همچنین نزاع دسته جمعی، با تلاش خستگی ناپذیر کارکنان خود با برگزاری جلسات و پیگیری های بی وقفه، به سازش ختم کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: قصاص باغ بهادران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *