دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با مشاور ارشد وزیر امور خارجه

16:19 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۹۵۸
معاون وزیر خارجه روسیه با مشاور ارشد وزیر امور خارجه دیدار و گفت‎وگو کرد.

خبرگزاری میزان - «سرگئی ورشینین»، معاون وزیر خارجه روسیه که در رأس هیاتی جهت رایزنی های سیاسی در تهران حضور دارد، روز یکشنبه، ۱۵ آبان ماه با «علی اصغر خاجی»، مشاور ارشد وزیر امور خارجی در امور ویژه سیاسی ملاقات کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین وضعیت سیاسی منطقه ای و بین المللی بویژه تحولات سوریه، لیبی و یمن گفتگو کردند.

«خاجی» در این ملاقات در مورد تحولات سوریه، با اشاره به گشایش های سیاسی و همچنین بهبود ثبات امنیتی در این کشور، بازسازی اقتصادی و رفع آلام مردم را مهمترین اولویت مرحله جدید از تحولات سوریه برشمرد و بر لزوم تداوم و تقویت همکاری های دو جانبه ایران و روسیه و همچنین افزایش کمک های جامعه بین المللی در این راستا تأکید کرد.

بیشتر بخوانید:

معاون وزیر خارجه روسیه: همکاری مسکو و تهران بر اساس قوانین بین المللی طبیعی است

دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با امیرعبداللهیان

دو طرف در ادامه این ملاقات، ضمن بررسی آخرين تحولات لیبی و یمن، بر ضرورت حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی و حل و فصل سیاسی اختلافات در این دو کشور در چارچوب داخلی و بدون مداخله خارجی تأکید کردند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر ضرورت تمدید آتش بس در یمن به منظور پیشبرد گفت‎وگوهای سیاسی در راستای استقرار صلح و ثبات در این کشور، خواستار توجه جامعه بین الملل به ابعاد بشردوستانه بحران یمن، لغو محاصره اقتصادی مردم و حل مشکل پرداخت حقوق کلیه کارکنان دولت این کشور شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *