روایت‌هایی از زندگی شهید مدافع حرم در یک کتاب

12:13 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
نهمین جلسه از فصل سوم قرار سه‌شنبه‌های انتشارات شهید کاظمی سه‌شنبه ۱۷ آبان با حضور راوی (همسر) و نویسنده کتاب «شهید نوید» برگزار می‌شود.

خبرگزاری میزان - کتاب «شهید نوید»، مجموعه روایت‌هایی از زندگی شهید مدافع حرم نوید صفری است که به‌قلم مرضیه اعتمادی نگاشته شده است. او برای نگارش این کار گفت‌وگو‌هایی را با پدر و مادر، خواهر و همسر و یکی از دوستان شهید انجام داده است. همچنین دست‌نوسته‌های شهید نوید صفری در نگارش این اثر، بسیار به او کمک کرده است.

زندگی شهید مدافع حرم


کتاب «شهید نوید» در سه فصل و ۱۳ روایت برای مخاطبان، زندگی شهید مدافع حرم «نوید صفری» را تعریف می‌کند. در فصل پایانی کتاب تصاویری از مقاطع مختلف زندگی این شهید والامقام قرار دارد. فصل اول «همراه» به‌روایت پدر و دوست، فصل دوم «هم‌نفس» به‌روایت مادر و خواهر و فصل سوم «هم‌قدم» به‌روایت همسر شهید اختصاص پیدا کرده است.

نوید صفری ۱۶ تیر ۱۳۶۵ در تهران متولد شد. او برای انجام ماموریت سه ماهه به سوریه اعزام شده بود و پس از پایان ماموریت به درخواست خود او و با اجازه فرماندهان به دیرالزور سوریه اعزام شد؛ تا این‌که طی نبرد سنگین با تروریست‌های داعش در ۱۵ آبان سال ۹۶ در شهر البوکمال زخمی شد و به اسارت تروریست‌ها در آمد.

همین جلسه از فصل سوم قرار سه‌شنبه‌های انتشارات شهید کاظمی سه‌شنبه ۱۷ آبان با حضور راوی (همسر) و نویسنده کتاب «شهید نوید» برگزار می‌شود.

نوید صفری

کتاب «شهید نوید»

به‌همین دلیل، تاریخ شهادت او را ۱۵ و بعضا ۱۹ آبان سال ۹۶ دانسته‌اند. مدت‌ها خبری از او نبود تا اینکه با آزادی کامل شهر البوکمال از لوث تروریست‌های تکفیری در تاریخ ۵ آذر ماه ۱۳۹۶ پیکر مطهر او شناسایی و مشخص شد که همچون سالار و سرور شهیدان، مظلومانه به شهادت رسیده و سر از پیکرش جدا شده است. این برنامه از ساعت ۱۸ سه‌شنبه ۱۷ آبان در مجتمع ناشران قم برگزار می‌شود.

کتاب «شهید نوید» در سال ۱۳۹۹ در ۲۰۸ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار نشر شده است. علاقه‌مندان جهت مشاهده وتهیه کتاب می‌توانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهیدکاظمی (nashreshahidkazemi.ir) و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را تهیه نمایند.

انتهای پیام/



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
0
0
شهید عزیز حاجت دارم به مادرت زهرا قسمت میدم تلاشت بکن تا حاجت منم برآورده بشه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *