سِنا: فضای ویژه‌ای برای تمرینات کایاک و کانو مهیا شده/ برای قایقرانی ایران احترام‌ قائلند

8:45 - 16 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۷۰۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
سرمربی تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام ایران گفت: جام جهانی، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی رویدادهای مهمی هستند که برای هرکدام برنامه ویژه‌ای داریم.

پدرو سِنا در گفت‌وگو با میزان، درباره روند برگزاری اردوهای تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام ایران اظهار داشت: شرایط اردوها و محل تمرینات خوب است. با کمک و حمایت فدراسیون قایقرانی فضای ویژه و جدیدی برای تمرین روی تکنیک‌های رشته‌های کانو و کایاک در اختیار داریم. در حال حاضر در مرحله تمرینات پایه‌ای هستیم تا روند پیشرفت همه قایقرانان حاضر در اردو را در یک سطح بالا بیاوریم. در مجموع ۲۷ قایقران در اردو حضور دارند که ۵ ملی‌پوش در کایاک مردان، ۵ نفر در کایاک بانوان، ۵ قایقران در کانوی مردان، ۵ نفر در کانوی بانوان، ۷ ورزشکار در پاراکانو (۳ دختر و ۴ پسر) را شامل می‌شود.

سرمربی برزیلی تیم ملی آب‌های ایران درخصوص مسابقات مهم و پیش‌رو، گفت: جام جهانی، قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی رویدادهای مهمی هستند که برای هرکدام برنامه ویژه‌ای داریم. از زمانی که به ایران آمدم برنامه‌هایم در جهت پیشرفت قایقرانان در تمام ماده‌ها بوده است. از همین رو در تلاشم تا بهترین عملکرد و نهایت پتانسیل یک قایقران نمایان کنم. مدال‌های متعددی که در مسابقات اخیر کسب شده گواه این ادعا هستند، البته منظورم صرفا مدال‌ها و نتایج تاریخی کسب شده نیستند چرا که مهمتر از همه این موضوعات احترامی است که دیگر کشورهای جهان از این پس به کایاک و کانوی ایران قائل هستند.

وی در مورد زمان و شرایط حضور ملی‌پوشان در مسابقات انتخابی المپیک پاریس، اظهار کرد: نخستین رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ در مسابقات جهانی آلمان خواهد بود که از 23 تا 27 ماه آگوست سال آینده در دویسبورگ برگزار می‌شود. نظر من این است که اگر مانند گذشته سخت کار کنیم و با زمانی که داریم بتوانیم بیشتر برای تکامل قایق‌ها و تیم‌های انفرادی وقت بگذاریم، شانس‌ زیادی برای کسب سهمیه‌های المپیک در مواد مختلف داشته باشیم. هنوز برای نظر دقیق درباره تعداد سهمیه‌های المپیک زود است و باید پس از حضور در تورنمنت‌های پیش رو عملکرد قایقرانان را محک بزنیم.

سِنا در پایان در پایان خاطرنشان کرد: کارمان را با تمرکز روی پیشرفت فنی و بدنی تیم شروع کردیم و واقعا تیم خوبی داریم. مطمئنم که ملی‌پوشان آب‌های آرام در سال 2023 با عملکردشان شادی زیادی همانند امسال به مردم ایران هدیه خواهند داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *