کتاب «زندانبان یهودی» منتشر شد

15:32 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۶۷۷
کتاب «زندانبان یهودی» در 268 صفحه و به قیمت 98000 تومان توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و وارد بازار نشر شده است .

خبرگزاری میزان - کتاب«زندانبان یهودی» نوشته «سید سعید هاشمی» نویسنده، شاعر و رمان نویس برجسته منتشر شد.


«سید سعید هاشمی» اینبار در جدیدترین اثر خودش به سراغ زندگی و زمانه امام موسی کاظم (ع) رفته است و روزگار پرخفقان اواخر عمر این امام بزرگوار و رنج ها و سختی هایی که ایشان در زندان های بنی عباس کشیدند را روایت می کند.

کتاب


 دوره‌ای که امام کاظم (ع) و فرزندان ایشان در آن می‌زیستند، به‌ویژه برای جامعه شیعه از دوران‌های بسیار با اهمیت است در این دوران شبکه وکالت سر و شکل مشخصی گرفته و سازمان یافته بود. همچنین در این دوره فعالیت‌های شیعیان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی وجود داشت و قیام‌های بسیاری بر ضد حکومت عباسی شکل گرفته بود به همین دلیل امام موسی کاظم (ع) همیشه تحت نظر و زندانی بودند.

سازمان وکالت

ماجرای رمان «زندانبان یهودی» در این زمان می گذرد، زمانی که امام موسی کاظم(ع) تحت نظارت شدید امنیتی در زندان‌های مختلف نگهداری و از زندانی به زندان دیگر منتقل می‌شود. سندی بن شاهک رییس شرطه های بغداد بسیار سفاک و ستمکار و دشمن شیعیان و علویان است. سندی یهودی که به ظاهر مسلمان شده و در پی شناسایی سازمان وکالت است و افراد سازمان وکالت را زیر نظر دارد و نمی‌خواهد مردم هیچ ارتباطی با امام داشته باشند و آن ها را دستگیر وشکنجه می‌کند.

ماموریت

خلیفه‌ی عباسی سندی را به کاخ دعوت می‌کند و به او ماموریت می دهد تا امام را تحت نظارت خودش قرار بدهد و زندانی کند و زندانبان امام باشد و تا می تواند امام را شکنجه کند و آزار بدهد. سندی هم این ماموریت را قبول می‌کند و امام را به خانه خودش می برد و در چاهی عمیق ونمناک زندانی می‌کند و شکنجه می دهد، اما همه چیز آنطور که سندی انتظار دارد پیش نمی رود...

کتاب

کتاب«زندانبان یهودی» در 268 صفحه و به قیمت 98000 تومان توسط انتشارات کتاب جمکران چاپ و وارد بازار نشر شده است .

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *