مهمترین اقدامات سازمان جوانان هلال احمر؛ راه‌اندازی 2 سامانه برای حمایت از نخبگان و حفاظت از محیط زیست

14:07 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۶۶۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: در سازمان جوانان قصد داریم تا از طریق سامانه شتاب در راستای کاهش های آسیب محیط زیست اقدام کنیم.

خبرگزاری میزان - محمد گل فشان در نشستی خبری که به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان هلال احمر برگزار شد تصریح کرد: سازمان جوانان در بیش از ۴۰۰ شعبه در شهرهای کشور در حال ارائه خدمات با هدف جذب، آموزش و افزایش توانمندی های جوانان با هدف خدمت به جامعه است.
.
گل فشان گفت: در حال حاضر 14 هزارو 600 کانون در سراسر کشور و مدارس و دانشگاه ها در حال فعالیت است و با تفاهمنامه هایی با وزارت علوم، آموزش و پرورش ،بهزیستی در این راستا اقدام کرده ایم.
.
وی افزود: سازمان جوانان هلال احمر بیش از دوسال است که بر روی برنامه های ابتکاری در استان ها و به صورت کشوری در حال فعالیت است، در همین راستا از هشتم آبان‌ماه دوره های اردویی را با بحث دادرس پیشرفته آغاز کرده ایم که افراد در اردوها آموزش دیده و مانور عملی انجام می دهند تا خانه های هلال و مجموعه های خود را به عنوان یک مربی تغذیه کنند.

وی گفت: یکی از طرح‌های موفقی که در مجموعه سازمان جوانان ویژه غنچه‌های هلال داشتیم طرحی بود بنام دست‌های مهربان که در این مجموعه گروه‌های آموزش می‌دیدند که از یکی اسباب بازی که خیلی به آن علاقه دارند بگذرند و به یک فردی در خانواده کم برخوردار اهدا کنند. به یک نوع ترویج فرهنگ خیرخواهانه و مهربانی دهیم که در آینده این افراد بتوانند جزو خیرین و جز افرادی باشند که به فکر یکدیگر هستند.

گل فشان افزود: در حوزه دانش آموزی سال گذشته در 8 هزار مدرسه آموزش دادرس گذاشتیم که ویژه متوسطه اول و متوسطه دوم بود و امسال قرار است که در دوره ابتدایی مفاهیم بشردوستی را حتی در مهدکودک ها توسعه بدهیم.

گل فشان به بیان یکی دیگر از طرح های سازمان جوانان پرداخت و گفت: در طرح یاس با همکاری کمیته امداد، خواهران و دخترانی که سن بالایی داشتند را آموزش داده ایم تا بتوانند از خود مراقبت کنند که در این طرح ۱۲هزار نفر آموزش دیدند و خود تحت عنوان یاران آسیب ستیز مشغول فعالیت هستند.
.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر افزود: طرح پیشگامان پیشرفت و عدالت در سه استان تهران، خوزستان و خراسان رضوی در حال انجام است و بیشتر با تمرکز بر ارائه خدمات خاص در مناطقی که نیاز به یکسری خدمات آموزشی دارد مشارکت کنند.

وی در مورد سامانه شتاب و شبکه توسعه موضوعات اقلیمی گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی قصد داریم در این سامانه در راستای کاهش های آسیب محیط زیست اقدام کنیم.

گل فشان گفت: یکی از سامانه های بنام سامانه مهتاب است که مرکز توسعه ایده های برتر است، این سامانه ایده های افراد را در صورت قابل قبول بودند می پذیرد و این افراد را تحت پوشش رایگان مشاور قرار داده تا به نوعی نخبه پروری نیز در این سازمان انجام شود.

وی افزود: در بحث کسب و کار های خرد و اشتغال و فضاهای کسب و کار در چند استان اقداماتی صورت گرفته که در اردیبهشت سال آینده نمایشگاهی از اقدامات آنها را خواهیم داشت.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در مورد گنجاندن واحد درسی با موضوع مدیریت بحران در کتاب های درسی گفت: در این زمینه همکار و همیار آموزش و پرورش و وزارت علوم هستیم چرا که هلال احمر متولی آموزش همگانی است و در بحث تولید محتوا و آموزش ین موضوع همواره مورد توجه نهادهای آموزشی و هلال احمر بوده است و به شکل جدی در حال پیگیری است .

وی در مورد تفاهمنامه با دانشگاه فرهنگیان گفت: در حال حاضر به ۳۰هزار نفر از ۹۰هزار دانشجو معلمان این دانشگاه آموزش داده شده است که تا کنون 7هزار نفر از آنها فارغ التحصیل شده اند که می توانند در این زمینه کمک حال مجموعه هلال احمر باشند.

انتهای پیام/


برچسب ها: هلال احمر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *