رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

روایت پروفسور فرهود از ماجرای آدم‌ربایی و درخواست پول میلیاردی متهمان/ آدم ربایی در پوشش دروغین نیروهای امنیتی

14:11 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۶۵۴
پدر علم ژنتیک ایران گفت: آدم ربایان از من طلب پول کردند و در پوشش نیروهای امنیتی من را ربودند.

خبرگزاری میزان - مدتی پیش خبر مفقودی پروفسور داریوش فرهود پدر علم ژنتیک ایران در رسانه‌ها منتشر شد و در پی آن برخی از رسانه‌ها مدعی شدند، وی به دلیل برخی از اظهار نظرهایش توسط نهادهای امنیتی دستگیر شده است.

در همان زمان مصاحبه‌هایی نیز به نقل از دکتر فرهود منتشر شد که شائبه دستگیری وی از سوی نهادهای امنیتی را تقویت کرد.

اما دوازدهم آبان بود که سردار رحیمی از ربایش دکتر فرهود خبر داد و گفت: وی پس از ۴۸ ساعت به مطب خود برگشت، اما ما با پیگیری خود عوامل این ربایش را که طلب هشت میلیارد تومان پول از وی کرده بودند، دستگیر کردیم.

پس از اظهارات رئیس پلیس تهران، به ابهامات ماجرا افزوده شد و تناقض اظهارات سردار رحیمی و دکتر فرهود درباره ماجرا، به بحث رسانه‌‌ای تبدیل شد.

در نهایت صبح امروز، سردار رحیمی در یک نشست خبری در ستاد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ حضور یافت و به ابهامات درباره این ماجرا توضیح داد.

در جلسه خبری رئیس پلیس آگاهی تهران، سه متهم آدم ربایی دکتر فرهود نیز آورده شده بودند.

سردار حسین رحیمی در تشریح جزییات ماجرا گفت: در تاریخ ۸ آبان ماه همسر دکتر فرهود به مجموعه پلیس آگاهی مراجعه و خبر مفقودیت این دانشمند ارزشمند کشور را به همکارانم اعلام کرد.

وی افزود: ۴۸ ساعت پس از شکایت شاکیه به سرنخ‌های خوبی دست یافتیم، متهمان یک گروه سه نفره بودند که نفر اصلی آن کارمند پروفسور فرهود بود که به کمک دو نفر از دوستانش دست به انجام این جرم زدند.

بیشتربخوانید

تشریح جزئیات آدم ربایی پدر علم ژنتیک ایران از زبان رئیس پلیس تهران/ بازداشت ۴ عامل دیگر به شهادت رساندن شهید علی وردی

رئیس پلیس تهران تصریح کرد: دکتر فرهود معمولا ساعت ۵ صبح از خانه خود برای رفتن به محل کارش خارج می‌شده که آدم ربایان در زمان مراجعه به دکتر فرهود خودشان را ماموران امنیتی معرفی و به وی اعلام کردند که باید برای بیان پاره‌ای از توضیحات به همراه ما بیایید.

وی افزود: متهمان دکتر فرهود را با خودروی شخصی‌اش به منطقه مرزن آباد منتقل کردند، در ادامه وی را به شهرستان نور بردند.

سردار رحیمی با بیان اینکه متهمان از دکتر فرهود درخواست یک آپارتمان یا مبلغ ۸ میلیارد تومان وجه نقد کردند، اظهار کرد: از آنجایی که دکتر فرهود نگران سلامتی خود بوده با خواسته متهمان موافقت می‌کند که در زمان بازگشت و در مسیر، متهمان قصد داشتند تا ۴ میلیارد تومان از حساب وی برداشت کنند که در انجام این اقدام موفق نبودند و حتی دست نوشته‌ای از دکتر فرهود با این مضمون که آپارتمان یا مبلغی ۸ میلیارد تومان را به آن‌ها بدهد، گرفتند.

وی افزود: پس از بازگشت دکتر فرهود به مطب خود، در کمتر از ۲۴ ساعت متهمان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی تهران گفت: انگیزه متهمان از انجام این اقدام اختلافات با دکتر فرهود بود.

ناگفته‌های پروفسور فرهود از روایت آدم ربایی

در همین راستا، پروفسور داریوش فرهود نیز با انتشار فیلمی به طور کامل ماجرا را شرح داد.

دکتر فرهود، در خصوص جزییات ماجرای آدم ربایی، می‌گوید: افرادی در ابتدا خود را ماموران امنیتی معرفی کرده بودند من را سوار خودرو کردند.

وی افزود: زمانی که سوار خودرو شدیم، دو نفر به همراه من در عقب خودرو و‌ نفر سوم نیز رانندگی کرد که در آن لحظه از آن‌ها پرسیدم که «کجا داریم میریم»؟ آن‌ها گفتند که گروهی را در خانه‌ای دستگیر کرده‌ایم. به آنجا خواهیم رفت تا شما را با آن‌ها رو در رو کنیم.

دکتر فرهود در اظهارات خود به شناسایی آدم رباها اشاره می کند و می‌گوید: متوجه شدم که یکی از این افراد نادر است، فردی که  برای ما کار می‌کرد.

پدر علم ژنتیک ایران ادامه داد: نادر با صدای خطاب به من و درحالی که فحاشی می‌کرد گفت: همین جا تکه تکه‌ات می‌کنم.

پروفسور فرهود گفت: روز دوشنبه ساعت ۸:۳۰ بعد از اینکه برای من صبحانه آوردند به من گفتند که ما می‌رویم و تو باید اینجا بمانی که من در جوابشان گفتم که نه من هم با شما می‌آیم که به یک باره نادر با لگد زدن به درب اتاق به من گفت که یکماه اینجا خواهی بود.

وی افزود: متهمان به من گفتند که زندگی نادر را به هم ریختی که من گفتم چرا مگر چه کاری انجام دادم که زندگی وی به هم ریخته است؟ در ادامه متوجه شدم که منشی که برای من کار می‌کرده است حدود یک سال با نادر در ارتباط بوده و بعد از ازدواج با وی از یکدیگر جدا شدند که در ادامه باعث و بانی این اقدام را از چشم من دیده و عنوان کرد که مسئول تمام بدبختی‌های من تو هستی.

پدر علم ژنتیک اظهار کرد: نادر مدعی شد که در قضیه جدا شدن از همسر دومش که منشی من بوده، خانه خود را فروخته است و در ادامه مدعی شد که آن زمان خانه من با ارزش بود و حالا باید برای من خانه بخری.

وی افزود: در ادامه بر سر مبلغ ۳.۵ میلیارد تومان توافق کردیم که به نادر پرداخت کنم و وی از من یک ضمانت خواست تا تضمین کند این پول به دستش خواهد رسید که برای انجام این کار به یک شعبه‌ای از بانک رفته و در آنجا فرمی مبنی بر انتقال پول به حساب نادر را به مبلغ ۴ میلیارد تومان پر کردیم.

پرفسور فرهود ادامه داد: متصدی بانک از ما پرسید که این انتقال برای انجام چه کاری است که نادر در جواب وی گفت قرار است تا این فرد یعنی من، برایش خانه‌ای بخرد و این پول هم برای انجام آن کار است که در ادامه متصدی بانک گفت برای انجام این کار باید سند خانه‌ را بیاورید.

وی افزود: از آنجایی که سند خانه‌ای در کار نبود، نادر به متصدی گفت که به جای خرید خانه در برگه درج شود که این پول بابت بدهی قرار است انتقال پیدا کند.

پدر علم ژنتیک ایران بیان کرد: همان لحظه اعلام کردم که چنین پولی در حساب من نیست که در ادامه متصدی بانک با بررسی حساب بانکی‌ام اعلام کرد که چنین مبلغی در حساب من موجود نیست که سرانجام از بانک خارج شدیم.

وی افزود: قرار شد تا در تهران به آن‌ها پول بدهم،  زمانی که به تهران‌ آمدم ۳۵ ساعت بود که هیچ غذایی نخورده بودم و تمام این مدت من را زجر کش کردند، حدود ۲۰ دقیقه به ساعت ۱۹ به کلینیک خودم رسیدم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *