رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بیش از 2 هزار مشاوره حقوقی و قضایی رایگان در دادگستری یزد به مراجعان ارائه شد

10:33 - 15 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۳۲۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد، گفت: در 7 ماهه سال جاری 2 هزار و 705 نفر در واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی به صورت رایگان مشاوره حقوقی و قضایی دریافت کردند.

خبرگزاری میزان - یدالله جعفری با اعلام خبر ارائه مشاوره حقوقی به 2 هزار و 705 نفر در واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری یزد، اظهارکرد: از این تعداد، 2 هزار و 50 نفر به صورت حضوری و 655 نفر به صورت تلفنی مشاوره گرفته‌اند.

وی افزود: از تعداد کل مشاوره‌های انجام شده تعداد 2 هزار و 20 نفر در پرونده های حقوقی و تعداد 685 نفر در پرونده های کیفری مشاوره شده‌اند.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان یزد از فعالیت تعداد 160 وکیل در امرارشاد و معاضدت قضایی خبر داد و ابرازکرد: از تعداد کل وکلای دارای فعالیت در امر مشاوره رایگان، 121 نفر از وکلای مرکز قوه و 39 نفر وکیل از کانون وکلای استان در 7 ماهه سال 1401 فعالیت داشته‌اند.

جعفری تاکیدکرد: برای 31 نفر که از استطاعت مالی برخوردار نبودند و همچنین در 5 پرونده تسخیری وکیل معاضدتی در نظر گرفته شد.

وی گفت: هدف از ارشاد و معاضدت قضایی، پاسخگویی به مراجعات و سوالات مردمی است تا از تحمیل هزینه و بار بر دوش آنان و از سوی دیگر ورودی پرونده به محاکم قضایی کاسته شود.

در روزهای دوشنبه هر هفته یک نفر از وکلا جهت ارائه مشاوره حقوقی به اصناف و بازاریان به اتاق اصناف مراجعه می کند.

بیشتر بخوانید:

مسئولان قضایی استان یزد با بیش از ۲۲ هزار نفر ملاقات کردند

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *