افزایش ۹۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی حقوق بازنشستگان و کارکنان دولت

22:28 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۲۹۰۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: در پی تائید مصوبه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکری و کشوری از سوی شورای نگهبان، زمان اجرای این افزایش حقوق از اول مهر ماه بوده که ضوابط اجرایی آن باید تهیه و به دستگاه ها ابلاغ شود.

خبرگزاری میزان_ لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی در ارتباط با بخش خبر ۲۱ اظهار داشت: در پی تائید مصوبه ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری از سوی شورای نگهبان، زمان اجرای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری از اول مهرماه است که ضوابط اجرایی آن باید تهیه و به دستگاه ها ابلاغ شود که به صورت معوق از مهرماه محاسبه و پرداخت می شود.

وی در تشریح جزئیات نحوه اجرای این قانون برای سطوح مختلف کارمندان و بازنشستگان هم بیان داشت: در خصوص کارمندان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و کارمندان مشمول قانون هماهنگی پرداخت کارکنان دولت، حدود سه هزار امتیاز در قانون پیش بینی شده است که اگر بخواهیم معادل ریاضی آن را محاسبه کنیم، یک میلیون تومان از محل بند یک این ماده واحده تعیین خواهد شد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ادامه داد: حق عائله مندی و حق اولاد هم طبق قانون جوانی جمعیت که در آبان ماه سال گذشته تصویب شد ضرایب امتیاز جدول محاسبه این بزرگوارن هم برای حق عائله مندی ۵۰ درصد و برای حق اولاد ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می کند به طوری که افراد برای حق عائله مندی ۲۰۰ هزار تومان و برای حق اولاد ۱۰۰ هزار تومان بیش از گذشته دریافت می کنند.

لطیفی گفت: برای اعضای هیئت علمی هم بندی در قانون پیش بینی شده که برای این بزرگواران هم تا سقف ۱۵ درصد علاوه بر این مبلغ تحت عنوان فوق العاده جهش علمی بر مبنای عملکرد که مبتنی بر بهره بری و عملکرد اعضای هیئت علمی است قابل محاسبه است و برای اعضای هیئت علمی این مبلغ اضافه خواهد شد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: ۹۰۰ هزار تومان هم به دریافتی بازنشستگان و مستمری بگیران اضافه خواهد شد ضمن آنکه ۵ درصد هم به مبلغی که در شهریور ماه دریافت می کردند اضافه می شود.

وی گفت: همچنین به دریافتی مستمری بگیران افراد مشمول مجموعه های بهزیستی و کمیته امداد هم ۳۰ درصد اضافه می شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *