حل مشکل صف‌های طولانی عرضه سوخت در جنوب و شرق کرمان با اقدام دادگستری استان

17:04 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۲۷۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:شرایط عرضه بنزین در جنوب و شرق کرمان نیز عادی و مانند سایر نقاط استان است.

خبرگزاری میزان - خبر قاچاق سوخت در جنوب و برخی مناطق شرق استان با اجرای طرح کدینگ موجب شد که جمعیت بالغ بر یک میلیون 200 هزار نفری ( تقریبی بر اساس سرشماری سال 95) این مناطق ساعت ها در صف های چند کیلومتری معطل شده و در نهایت سهمیه 30 لیتری خود را دریافت کنند که در صورت اضطرار می توانستند از سهمیه 40 لیتر آزاد جایگاه داران استفاده کنند.با توجه به عدم پاسخ دهی مناسب این طرح از یک سو و ایجاد مشکلات متعدد برای عموم مردم ساکن در این مناطق از سوی دیگر، دستگاه قضایی استان کرمان به موضوع ورود کرد که در نهایت منجر به تعلیق اجرای این طرح شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان که در قالب سفری سه روزه به جنوب استان کرمان، با مشاهده وضعیت مردم در راستای تامین سوخت تاکید کرد که برای مقابله با قاچاق سوخت نباید سیاست هایی اعمال کنیم که برای مردم بومی منطقه مزاحمت هایی ایجاد شود زیرا مردم این منطقه مانند همه مناطق دیگر حقوقی دارند و باید از سهمیه سوخت که دولت برای همگان در نظر گرفته، استفاده کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی تاکید کرد: در مرکز استان موضوع قاچاق سوخت را بررسی کرده و اگر اقدامات انجام شده برای مقابله با قاچاق سوخت مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، برای رفع آنها اقدام می کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که مبارزه با قاچاق سوخت امری ضروری است، خاطرنشان کرد: در این رابطه حقوق مردم نیز باید استیفاء شود.
وی در شورای اداری شهرستان منوجان نیز بر لزوم ساماندهی عرضه سوخت در جنوب استان بیان کرد و گفت: وضعیت کنونی باعث شرمندگی است؛ چرا مردم باید برای دریافت سوخت مجبور به حضور در صف های طولانی باشند و حتما این موضوع را در مرکز استان پیگیری می کنم زیرا این وضعیت نباید ادامه یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان یادآور شد: اگر افرادی به دنبال سوء استفاده از سرمایه های ملی هستند باید با آنها برخورد شود اما در این مسیر نباید به شکلی اقدام شود که مردم دچار مشکل شوند و در این رابطه استفاده از سامانه های الکترونیک پایش بسیار راهگشا خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر مبنای قولی که به مردم جنوب و شرق استان کرمان برای حل مشکلات آنها در تامین سوخت داده بود، در مرکز استان پیگیری های لازم برای رفع این مشکل را آغاز و موضوع را در جلسات متعدد مرکز استان نیز مطرح کرد و این پیگیری ها تا جایی پیش رفت که برخی از مدیران کشوری و استانی مرتبط با موضوع به دستگاه قضایی استان دعوت شدند و مقرر شد طبق قانون نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند و این راهبردها به شکلی پیگیری شد تا در نهایت طرح موسوم به جدول منطقه ای که به منظور محدودیت عرضه روزانه بنزین از تابستان امسال آغاز شده بود، متوقف شود. لذا هم اکنون شرایط عرضه بنزین در جنوب و شرق کرمان نیز عادی و مانند سایر نقاط استان است.

انتهای پیام/


برچسب ها: سوخت سوخت

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *