رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل محاکم تهران: برخی مشکلات قضایی ناشی از علل بیرونی است

16:48 - 14 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۲۶۰۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل محاکم تهران با بیان اینکه مشکلات قضایی، ناشی از علل بیرونی از قبیل مسائل اقتصادی است، گفت: برخی پرونده ها منشأ دیگری دارد که به صرف رسیدگی قضایی به پرونده با محدویت های آیین دادرسی و لحاظ دیدگاه های قضایی مختلف نباید انتظار حل جدی داشت و لازم است یک اقدام جامع با حضور مراجع ذی ربط و با رویکرد قضا زدایی، تصمیم با ضمانت اجرا اتخاد شود.

خبرگزاری میزان- سی و پنجمین برنامه ملاقات مردمی یحیی جعفری در سال جاری در راستای «تکریم ارباب رجوع» و استماع «بدون واسطه» مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه برگزار شد.

وی در حاشیه این برنامه بیان کرد: مشکلات قضایی، ناشی از علل بیرونی از قبیل مسائل اقتصادی است و برخی پرونده‌ها منشأ دیگری دارد که به صرف رسیدگی قضایی به پرونده با محدویت های آیین دادرسی و لحاظ دیدگاه‌های قضایی مختلف نباید انتظار حل جدی داشت و لازم است یک اقدام جامع با حضور مراجع ذیربط و با رویکرد قضا زدایی، تصمیم با ضمانت اجرا اتخاد شود.

رئیس کل محاکم تهران عنوان کرد: به طور مثال در پرونده های شرکت های خودرو ساز، تعاونی ها و پرونده های پر شاکی از قبیل کلاهبرداری رایانه‌ای، باید اقدام و تصمیم کلان اتخاد کرد و نباید هزاران نفر به سمت تشکیل پرونده‌های قضایی هدایت شوند.

با حضور یحیی جعفری رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب تهران، معاونان قضایی_ستادی، سرپرستان و جانشینان مجتمع های قضایی ۲۴ گانه، با اشکال مختلفی از جمله «ملاقات‌ های مردمی برنامه ریزی شده هفتگی (استانی، ستاد محاکم و مجتمع ها)، دیدار مستقیم و بدون واسطه با مراجعه‌کنندگان در دفتر کار بصورت روزانه، بازدید و ملاقات با زندانیان، حضور در میزهای خدمت ویژه مساجد، نماز جمعه، مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه و ... » قریب به ۸۰۰ برنامه ملاقات مردمی برگزار شده و به حداقل ۷۵ هزار نفر از مراجعان در این برنامه ها خدمت‌رسانی قضایی و حقوقی ارائه شده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: تهران محاکم

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *