رئیس کل دادگستری استان کرمان: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نهادی انقلابی است

14:51 - 13 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۱۱۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، نهادی انقلابی و زیر مجموعه قوه قضاییه است و مهمترین مساله آن انقلابی بودن و انقلابی ماندن این مجموعه است.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در دیدار رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که این مرکز بر اساس یک نیاز و ضرورت در کشور راه اندازی شده است، گفت: در بسیاری از کارها و سیاست‌های ملی و قوه قضاییه در کشور احساس می‌شد بال دوم فرشته عدالت که وکلا و کارشناسان هستند باید در کنار دستگاه قضایی و از خود قوه قضاییه باشند تا کارها هماهنگ تر پیش رود و از این رو کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه شکل گرفت.

وی بیان کرد: در کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تمام اجزا باید انقلابی بمانند و انقلابی عمل کنند تا هدف اصلی حاصل شود و کار مهم نظارت بر انقلابی ماندن تمام مجموعه هاست .

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که باید افراد انقلابی را جذب کرده و پرورش دهیم، تاکید کرد: یکی از سیاست‌ها و رسالت‌های مجموعه کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه این است که افراد انقلابی را جذب کرده و پرروش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی ضمن بیان این مطلب که کار وکیل حضور در پرونده و دفاع از حق افرادی است که به تنهایی نمی‌توانند از حق خود دفاع کنند، اظهار کرد: هرچه بتوانیم افرادی که واقعا نیازمند هستند و توان پرداخت حق الوکاله را ندارند بیشتر تحت پوشش قرار دهیم نتیجه انقلابی بودن و انقلابی اندیشیدن این نهاد بهتر محقق می‌شود که این اقدام در دستور کار کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه است و باید به صورت پررنگ تری دنبال شود.

وی تصریح کرد: آموزش به مردم و اقشار مختلف نیز موضوع مهمی است و طرح هر مسجد یک حقوقدان یکی از اقدامات بسیار خوبی این حوزه است که باید گسترش یابد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: نواختن زنگ حقوق در مدارس و ارائه آموزش‌های لازم در دانشگاه‌ها در توسعه آگاهی‌های حقوقی نیز باید مورد توجه کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بر توسعه آموزش‌های حقوقی و قضایی در بین بازاریان، روحانیون، مبلغان و .... نیز تاکید کرد و گفت: کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه برای احقاق حق مردم تلاش می کند و نگاه به عنوان کسب و کار به این مجموعه اجحاف به این حوزه است.

بیشتربخوانید

رئیس کل دادگستری استان کرمان: پرونده‌های دارای زندانی باید در اسرع وقت رسیدگی شوند

وی یادآور شد: در قوه قضاییه از برنامه های کانون وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه حمایت می کنیم زیرا صیانت و حفاظت از مجموعه شما صیانت و حفاظت از قوه قضاییه است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه نیز گفت: مرکز وکلا و کارشناسان رسمی مشاوران خانواده قوه قضاییه با دارا بودن نزدیک به 80 هزار عضو از نهادهای ارزشمندی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است.

حسن عبدلیان پور تاکید کرد: انتظار می‌رود که مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به عنوان نهادی انقلابی کارکرد متفاوتی داشته باشد.

وی ادامه داد: دسترسی آسان و راحت خدمات حقوقی و کارشناسی برای آحاد مردم و حفظ و احیای حقوق عامه دو کارکرد مهم مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه با اشاره به افزایش تعداد پذیرفته شدگان وکالت، افزود: با تشکیل دادگاه های تخصصی، وکالت تخصصی در هفت حوزه به ویژه دعاوی جدید را تعریف کرده ایم و  به زودی نخستین گواهینامه‌های این دوره‌ها صادر می شود.

عبدلیان پور با اشاره به پیش بینی‌های انجام شده برای سه پایه شدن وکالت در سه سطح پایه اول، پایه دوم و پایه سوم، اظهار کرد: در حوزه حقوق عامه موضوع وکالت در مساجد را در کشور به صورت جدی کلید زده‌ایم.

وی با اشاره به این مطلب که سامانه 129 مورد تاکید ریاست قوه قضاییه بوده و در استان کرمان از یکسال قبل راه اندازی شده است، تاکید کرد: این سامانه در حال حاضر در 20 استان کشور فعال است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه ضمن بیان این مطلب که استان کرمان در حوزه زیرساخت‌ها از جمله ساختمان در وضعیت خوبی قرار دارد، عنوان کرد: نواختن زنگ حقوق در مدارس از تهران آغاز شده و وکلا با حضور در مدارس متناسب با سن دانش آموزان، آموزش‌های حقوقی لازم را به این افراد رائه می‌کنند.

در این آیین، ابلاغ سرپرست کمیسیون ورزشی مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه کشور را به عباس هادی زاده اهدا شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *