سیاه‌پوستان آمریکا و احتمال بیشتر برای محکوم شدن به طور اشتباه

12:18 - 13 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۰۹۰۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاه‌پوستان بیش از هر گروه نژادی دیگری در آمریکا به‌طور نادرست به خاطر جنایاتی که مرتکب نشده‌اند، زندانی می‌شوند.

خبرگزاری میزان - داده‌های سازمان ثبت ملی تبرئه‌ها در آمریکا نشان می‌دهد که سیاه‌پوستان بیش از هر گروه نژادی دیگری در این کشور به‌طور نادرست به خاطر جنایاتی که مرتکب نشده‌اند، زندانی می‌شوند.

به گزارش «دبلیوتی‌کی‌آر»، به گفته محققان، سیاه‌پوستان کمی بیش از 13 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما 53 درصد از حدود 3 هزار و 200 تبرئه شده از سال 1989 تاکنون را شامل می‌شوند.

زمانی که به طور خاص داده‌های مربوط به ایالت ویرجینیا بررسی شد، مشخص شد که از 64 نفری که از سال 1989 تاکنون در ویرجینیا تبرئه شدند، نیمی از آنها سیاه‌پوست بودند.

یکی از محققان و کارشناسان این مطالعه در رابطه با داده‌های تحلیل شده گفت: به طور وضوح می‌توان دید که سیستم اجرای عدالت مشکلاتی داشته است.

وی گفت: به طور مثال، یک مرد سیاه‌پوست از سال 1996 میلادی به مدت 24 سال به اتهام قتل زندانی شده بود و در نهایت در سال 2020 تبرئه شد. شهادت یک زن که در حالت عادی نبود باعث محکوم شدن این مرد سیاه‌پوست شده بود.

«دارنل فیلیپس»، که در سال 2018 پس از گذراندن نزدیک به 28 سال در زندان به دلیل تجاوز به دختری در ویرجینیا در سال 1990، با آزادی مشروط آزاد شد، گفت: به دنبال عدالت باشید، نه محکومیت.

بر اساس داده‌ها تخمین زده می‌شود که بین 40 هزار تا 230 هزار زندانی در آمریکا در واقع بی‌گناه هستند.

سازمان ثبت ملی تبرئه‌ها در آمریکا به اعتبارسنجی اشتباه شاهد، که بیشتر در مورد متهمان سیاه‌پوست اتفاق می‌افتد، سوء رفتار پلیس و دادستان، و شواهد نادرست یا گمراه‌کننده به عنوان عوامل اصلی در حبس نادرست، اشاره می‌کند.

علاوه بر این، این سازمان همچنین متوجه شد که سوگیری‌های ذاتی پلیس، دادستان و قضات می‌تواند بر بازداشت‌ها، محکومیت‌ها و احکام تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *