مشکلات پروژه نیمه تمام سد نرماب توسط سازمان بازرسی بررسی شد/ بازدید از طرح زهکشی اراضی اولویت دار در آق قلا

11:11 - 13 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۰۷۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور در جریان سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور و هیات همراه به استان گلستان از عملیات ساخت سد نرماب مینودشت و طرح زهکشی اراضی اولویت دار در آق قلا بازدید کرد.

خبرگزاری میزان - مصطفی علی‌اصغرپور در جریان سفر رئیس سازمان بازرسی کل کشور و هیئت همراه به استان گلستان از عملیات ساخت سد نرماب مینودشت بازدید کرد و گفت: سازمان بازرسی آمادگی دارد با توجه به قانون و ظرفیتی که در سطح ملی و استانی در اختیار دارد، نسبت به آسیب شناسی، طراحی و اجرای پروژه‌ها به متولیان کمک کرده و جلوی هزینه‌های اضافی در اجرای پروژه‌ها را بگیرد.

وی افزود: جلوگیری از هزینه‌های اضافی در اجرای پروژه‌ها علاوه بر کمک به دولت برای مدیریت هزینه‌ها و جلوگیری از اسراف بیت‌المال، باعث می‌شود، منابع محدود در جای مناسب‌تر هزینه شود.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور اضافه کرد: این سازمان فعالیت‌های نظارتی خود را در بحث کمک به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با اولویت پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالا پررنگ‌تر کرده است.

وی افزود: دفتر حمایت از تولید در سازمان بازرسی کل کشور برای کمک به پروژه‌های نیمه تمام کلان، کارگاه‌ها، کارخانجات و شرکت‌های تولیدی تشکیل شده است.

علی اصغرپور گفت: با توجه به نام‌ گذاری امسال به "تولید، دانش‌ بنیان، اشتغال آفرین" توسط رهبر معظم انقلاب، توجه به بحث‌های دانش بنیان‌ بیشتر مورد توجه قرار گرفته و قرارگاه شرکت‌های دانش بنیان طراحی شد.

بیشتربخوانید

بازدید رئیس سازمان بازرسی از ساخت و سازهای غیرمجاز روستای زیارت/ خدائیان: چطور یک ساختمان چند طبقه در جنگل ساخته می شود؟

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: پروژه‌های نیمه تمام زیادی در سراسر کشور وجود دارد اما پروژه‌های مانند سد نرماب با توجه به اهمیت آن در تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی استان گلستان که در مرحله نهایی کار قرار دارد باید سریع‌تر به سرانجام برسد.

بنابراین گزارش، عملیات ساخت سد نرماب چهل‌چای از سال ۱۳۹۰ با اعتبار اولیه ۴ هزار میلیارد ریال  بر روی سه رودخانه نرماب، چهل‌چای و خرمالو مینودشت آغاز شد و قرار بود تا سال ۱۳۹۵ افتتاح شود اما به سبب عدم تخصیص کامل اعتبارات مورد هنوز به بهره‌برداری نرسیده است.

این سد ظرفیت ذخیره ۱۲۵ میلیون مترمکعب آب و قابلیت تنظیم تا حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب را دارد.

به گفته متولیان شرکت آب منطقه‌ای گلستان، تاکنون برای اجرای سد نرماب چهل چای مینودشت ۱۲ هزار میلیارد ریال هزینه شده و تکمیل کامل آن به ۳۴ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.

معاون نظارت و بازرسی امور اقتصادی سازمان بازرسی همچنین در جریان سفر به استان گلستان، از طرح زهکشی اراضی اولویت دار استان در منطقه آق قلا بازدید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *