سیدصالحی: استقلال با تجربه‌تر از نساجی بود/ تعطیلات لیگ برتر تأثیرات منفی روی تیم‌ها خواهد داشت

0:07 - 13 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۰۰۵۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال با تجربه‌تر از نساجی بود و این تیم با استفاده از اشتباه حریف خود توانست در ضربه ایستگاهی به گل برسد.

سیدمهدی سیدصالحی در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل نساجی در دیدار سوپرجام و کسب عنوان قهرمانی اظهار داشت: استقلال نسبت به دیدارهای‌ قبلی روان‌تر بازی کرد. ارسلان مطهری نشان داد که از آمادگی بالایی برخوردار است و به خوبی خود در موقعیت گلزنی قرار می دهد. استقلال با تجربه‌تر از نساجی بود و این تیم با استفاده از اشتباهات حریف خود توانست در ضربه ایستگاهی به گل برسد.

وی افزود: تیم فوتبال نساجی می‌دانست که استقلال از بالا عمل پرسینگ را انجام می‌دهد به همین علت این تیم تله‌گذاری کرد و از عمق دفاع بهره برد. این تیم شمالی یک موقعیت گلزنی در نیمه اول داشت که حسینی با مهار دیدنی اش مانع از گلزنی حریف شد. در مجموع استقلال سوار بر بازی بود و در نهایت با حفاظت از تک گل خود پیروز این دیدار شد.

*استقلال بازی‌سازی که تنوع تاکتیکی داشته باشد، ندارد

کارشناس فوتبال درباره بردهای اقتصادی استقلال تصریح کرد: تیم‌های حریف، مقابل استقلال تدافعی قرار می‌گیرند و لایه به لایه دفاع می‌کنند. همچنین آبی‌پوشان در خلق موقعیت و زدن ضربات آخر سهل‌انگاری می‌کنند و تراکم دفاعی حریفان باعث می‌شود که آنها نتوانند گل بزنند. متأسفانه بازیکن بازی‌سازی که تنوع تاکتیکی داشته باشد در خط هافبک استقلال وجود ندارد و مهدی‌پور و رضاوند قدرت آن چنانی برای عبور از بازیکنان مقابل خود را ندارند. علاوه بر این، در سال‌های گذشته هم استقلال با حضور فرهاد مجیدی بردهای یک گله به دست می‌آورد و امسال هم این تیم گل‌های کمی به ثمر می‌رساند.

وی در خصوص عملکرد تیم فوتبال نساجی تاکید کرد: این تیم در ابتدای فصل بازی‌ها را از دست داد و نتایج لازم را نگرفت. بعد از آن شرایط ایده‌آل را به دست آورد، اما در دیدار آخر خود قبل از سوپرجام مقابل آلومینیوم باخت سنگینی متحمل شد. در بازی سوپرجام هم استقلال نسبت به نساجی پرمهره‌تر و کفه ترازو به نفع این تیم بود. همچنین تفکرات تاکتیکی مطهری این بود که از عمق دفاع استقلال استفاده کند که موفق نبودند.

*بازیکنان بازی‌ساز و خلاق در تیم‌های لیگی حضور ندارند

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره اینکه تعداد گل‌های در مسابقات امسال لیگ کم است، عنوان کرد: در سال‌های اخیر مهاجمان افول کرده‌اند و کیفیت لازم را ندارند، از سوی دیگر بازیکنان بازی‌ساز و خلاق هم کمتر در تیم‌های لیگی حضور دارند. همین موارد باعث شده که لیگ امسال کم گل باشد.

سیدصالحی در پایان درباره تعطیلات لیگ برتر فوتبال خاطرنشان کرد: تعطیلات زیاد در مسابقات لیگ برتر باعث می‌شود که بعد از شروع مجددش رقابت‌های لیگ فشرده‌تر و فرسوده‌تر شود. همچنین وقفه لیگ از لحاظ روحی و جسمانی روی بازیکنان تأثیرات منفی زیادی خواهد شد و آنها دچار نوسان خواهند شد. هر تیمی که بتواند در این مدت از لحاظ روحی و روانی بازیکنان خود را حفظ کند موفق می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: نساجی سوپرجام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *