رئیس کل دادگستری گلستان: سازمان بازرسی برای توسعه استان حامی مدیران ریسک پذیر باشد

11:12 - 12 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۰۰۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان گفت: این استان با وجود بهره مندی از مواهب طبیعی از استان‌های محروم کشور است و برای شتاب بخشی به توسعه، نیازمند مدیران ریسک پذیر هستیم.

خبرگزاری میزان- حیدر آسیابی در مراسم معرفی مدیر کل جدید بازرسی استان گفت: استان گلستان با وجود بهره مندی از مواهب طبیعی از استان‌های محروم کشور است و برای شتاب بخشی به توسعه استان نیازمند مدیران ریسک پذیر هستیم.

وی افزود: امیدواریم مدیر کل جدید بازرسی استان با استفاده از اختیارات و وظایف قانونی خود حامی مدیران ریسک پذیر باشند و به گونه ای عمل کنند که فقط مدیران متخلف بترسند.

رئیس کل دادگستری گلستان وجود کارگروه های فراقوه ای را یکی دیگر از علل کند شدن فرآیند توسعه استان عنوان کرد و گفت: در اجرای طرح های گردشگری مانند ساخت تله کابین و طرح جزیره آشوراده همواره دچار مشکل می شویم و امیدواریم سازمان بازرسی کشور، ورود و به ما برای رفع این موانع کمک کنند.

وی گفت: در زیارت گرگان در کنار برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز ، به معیشت روستاییان هم پرداختیم اما برای به ثمررسیدن این تلاش ها نیازمند حمایت کارگروه فراقوه ای هستیم.

رئیس کل دادگستری گلستان در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های دستگاه قضایی استان برای مبارزه با فساد اقتصادی اشاره کرد و گفت: فقط در یک پرونده مربوط به یکی از موسسه های مالی ۶ هزار میلیارد تومان از اموال موسسه توقیف و ۴ هزار میلیارد تومان از پولها هم به بیت المال بازگردانده شد که این رقم بیشتر از میزان تخلف این موسسه است.

آسیابی افزود: کیفرخواست پرونده این موسسه با ۳۰ هزار صفحه و ۱۵۵ جلد صادر و به دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی استان ارجاع شد که پس از بررسی از سوی رییس شعبه برای رفع بخشی از نواقص یه دادسرا بازگردانده شد.

وی ادامه داد: ایرادات پرونده رفع شده و در مرحله اظهارنظر نهایی است و تا پایان امسال در دادگاه رسیدگی و رای نهایی صادر خواهد شد.آسیابی از تشکیل دادگاه ویژه برای رسیدگی به پرونده موج های آبی گنبد کاووس هم خبر داد و گفت: با تشکیل این شعبه و تعیین قاضی ویژه، بخش حقوقی و کیفری این پرونده یکجا رسیدگی و رای صادر می شود.

اسیابی، اقدامات قضایی برای بازکردن گره ۱۶ ساله پرونده پتروشیمی گلستان را هم تشریح کرد و گفت: با اختیارات ویژه ای که رئیس قوه قضاییه به استان تفویض کرد امروز بزرگترین هلدینگ در زمینه پتروشیمی کشور به این پروژه ورود کرده است و با تکمیل تشریفات قانونی، به زودی عملا کار اجرایی این طرح در استان آغاز می شود.

وی با بیان این که یکی ازاولویت های دستگاه قضایی استان حمایت از تولید است گفت: ۲۳ ناحیه و شهرک صنعتی در استان داریم که از همه این نواحی بازدید کردیم و عملا میزخدمت را به واحدهای تولیدی بردیم و مشکلات را با مشارکت دستگاه های اجرایی حل کردیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: گلستان دادگستری

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *