رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری مازندران: مدیریت ونظارت مسئولان بر عملکرد مجموعه‌ها در پیشبرد خدمت رسانی به مردم بسیار موثراست

11:11 - 12 آبان 1401
کد خبر: ۴۵۰۰۰۰۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری مازندران گفت:مدیریت و نظارت مسئولان بر عملکرد مجموعه‌‎ها ضروری و در پیشبرد خدمت رسانی به مردم بسیار موثر است و مدیران قضایی نباید ازاین مهم غافل شوند.

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق اکبری درنشست شورای قضایی دادگستری مازندران اظهار کرد: انسجام، همدلی و تعامل شورای قضایی استان مورد تاکید است چراکه درسایه انسجام وهمدلی مدیران قضایی استان،برنامه های سند تحول وسایر سیاست ها وبرنامه های استانی به صورت بهتر وکارامدتر ودرزمان کمتری به مرحله اجرا می رسند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت و نظارت مسئولان بر عملکرد مجموعه‌‎ها ضروری و در پیشبرد خدمت رسانی به مردم بسیار موثر است و مدیران قضایی نباید ازاین مهم غافل شوند، خاطرنشان کرد: اجرای سند تحول قضای باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس قوه قضاییه باید به طور جدی درتمام حوزه های قضایی مورد توجه قرارگیرد واجرایی شود.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: تفرقه به مصلحت مجموعه نیست وانسجام و وحدت برای مجموعه ضروری است حل معضلات قضایی ،کاهش پرونده ها، افزایش کیفیت رسیدگی ها وکاهش اطاله دادرسی به به وحدت و انسجام نیاز دارد، همدلی هم قطعا به این موضوع کمک شایانی می‌کند.

وی بر نظارت برحسن اجرای قوانین نیز تاکید کرد: همواره احتمال تعرض به منافع عمومی وحقوق افراد وجود دارد ونظارت، شرط تحقق حقوق عمومی افراد است و سازمان بازرسی نقش مهمی در این زمینه دارد و باید از همه ظرفیت های قانونی نسبت به نظارت بر حسن اجرای قوانین دراستان اهتمام ورزد.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری همچنین به اهمیت مبارزه با فساد اشاره کرد و گفت: یکی از نتایج مدیریت و نظارت بر مجموعه ها ونظارت برحسن اجرای قوانین، شناسایی بسترهای فساد در درون و بیرون مجموعه است پیشگیری، نظارت و مقابله هدفمند با فساد در دستور کار دستگاه قضایی استان قراردارد و در این زمینه با هیچکس تعارف نداریم.

رئیس کل دادگستری مازندران همچنین با اشاره به حوادث کشور و اغتشاشات اخیر گفت: پرونده اغتشاشگران دقیق وسریع ،با رعایت عدل وانصاف رسیدگی می شود البته با افرادی که نقش اساسی داشته یا لیدر بوده اند برخورد جدی خواهد شد وپرونده این افراد به جد مورد رسیدگی قرار می گیرد.

جلسه شورای قضایی به ریاست رئیس کل دادگستری استان وحضور کلیه اعضا برگزارشد و در ابتدای جلسه هریک ازاعضا به بیان نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *