رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاخ سفید: قراینی از تامین گلوله توپخانه روس‌ها توسط کره شمالی موجود است

19:35 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۹۷۵۸
هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گفت: هنوز ندیده‌ایم ایران واقعا موشک‌های زمین به زمین برای استفاده در جنگ به روسیه داده باشد.

خبرگزاری میزان –  جان کربی، در نشستی خبری ضمن مطرح کردن ادعاهای جدید علیه روسیه و همچنین محکوم کردن شلیک موشک‌های بالستیک توسط کره شمالی تاکید کرد: با متحدان خود برای مقابله با تهدیدات کره شمالی هماهنگ خواهیم بود.

مسئول هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه ما متعهد به دفاع از کره جنوبی و ژاپن در برابر هر تهدیدی هستیم، مدعی شد: قراینی که در اختیار داریم حاکی از این است که کره شمالی به‌صورت مخفیانه در حال تأمین مقادیر چشمیگری از گلوله‌های توپخانه برای روسیه است و ما بررسی خواهیم کرد که آیا این محموله‌ها را دریافت کرده یا خیر .

وی در ادامه با بیان این ادعا که کره شمالی در تلاش است تا بصورت مخفیانه این محموله‌ها را به روسیه برساند و با مخفی کردن مقصد آن‌ها تلاش می‌کند وانمود کند آن‌ها را به کشورهای غرب آسیا یا آفریقای شمالی می‌فرستد، گفت: آزمایش‌های موشکی اخیر این کشور تهدیدی برای پرسنل نظامی آمریکایی نبوده، با این حال نیروهای آمریکایی در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

کربی اظهار کرد: اطمینان حاصل می‌کنیم که توانایی دفاع از متحدان آمریکا در برابر کره شمالی را حفظ می‌کنیم.

وی همچنین گفت: چین در کره شمالی نفوذ دارد اما از این توانایی خود برای کاهش تنش‌ها استفاده‌ای نمی‌کند.

مسئول هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه با این حال از استفاده سازنده چین از این نفوذ جهت خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره استقبال می‌کنیم، گفت: آمادگی داریم بدون قید و شرط درباره زرادخانه اتمی کره شمالی، با آن‌ها وارد گفت‌وگو شویم.

گفتنی است، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که نظامیان پیونگ‌یانگ حداقل ۱۰۰ گلوله توپخانه به سمت دریای شرقی (دریای ژاپن) شلیک کردند که در مرز دریایی حائل بین دو کره فرود آمدند.

جان کربی همچنین در ادامه با اشاره به موضوع ارسال تجهیزات نظامی از سوی ایران به روسیه برای جنگ با اوکراین گفت: هنوز ندیده‌ایم ایران واقعا موشک‌های زمین به زمین برای استفاده در جنگ به روسیه داده باشد.

در حال تکمیل...


برچسب ها: کاخ سفید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *