تاج: باشگاه بدون VAR باید در زمین بی‌طرف بازی کند/ ساخت استادیوم به عهده فدراسیون فوتبال نیست

18:59 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۹۷۴۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رییس فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به جلساتی که کی‌روش سرمربی تیم ملی داشتیم، قرار بر این شد که سوپرجام قبل از جام جهانی برگزار شود.

خبرگزاری میزان - مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در جریان دیدار سوپرجام در کرمان و قهرمانی استقلال صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

*بازی بسیار خوبی امروز برگزار شد و اتفاق خوبی که امروز افتاد برگزاری سوپرجامی بود که باید برگزار می‌شد. این کار باید برگزار می‌شد و خوشحالم که با یک برنامه‌ریزی خوب قبل از جام جهانی این بازی برگزار شد. ما نگران تیم ملی بودیم که برگزاری این بازی ممکن بود مشکلاتی را به وجود بیاورد و برنامه‌ریزی تیم ملی را برهم زند، اما با توجه به جلساتی که کی‌روش سرمربی تیم ملی داشتیم، قرار بر این شد که این بازی قبل از جام جهانی برگزار شود.

*کمیته داوران و سازمان لیگ و تمام ارکان برگزاری مسابقات باید به سمتی بروند که وقتی حرفی می‌زنند فصل‌الخطاب باشد و آن را انجام دهند. البته این را هم باید بگویم که سازمان لیگ باید تمام هماهنگی‌های لازم را قبل از برنامه‌ریزی با باشگاه‌ها را داشته باشد و حرفی را که بعد از تصمیم‌گیری می‌زند باید اجرا شود. من هم پای این صحبت بودم که به سازمان لیگ اعلام کردم وقتی حرفی را زده‌اید باید پای آن بایستید و سوپرجام را برگزار کنید. به نظر من امروز زمین بازی خوب بود و تمام امکانات لازم برای برگزاری این بازی فراهم بود. من همیشه به سازمان لیگ و کمیته داوران گفته‌ام که هر صحبتی که می‌کنید باید سنجیده باشد؛ چراکه بعد از گفتن این صحبت‌ها پای اجرا در میان است.

*ساخت ورزشگاه و یا بازسازی آن‌ها به عهده فدراسیون فوتبال نیست. ما همین الان هم که تیم ملی را در اردو داریم، سعی کردیم زمینی که در اختیار فدراسیون فوتبال است را مهیا کنیم تا کی‌روش و بازیکنان در آن تمرین کنند. امروز خوشحالم که تمام کشور و مردم به نفع تیم ملی و حضور در جام جهانی تلاش می‌کنند. برای ورزشگاه‌ها هم باید همین‌گونه باشد، شما نگاه کنید VAR که فدراسیون فوتبال قول آن را داده است به باشگاه‌ها اعلام کرده‌ایم اگر باشگاهی توان نصب VAR در زمین خود را نداشته باشد، باید در یک زمین بی‌طرف بازی خود را انجام دهد. اگر یادتان باشد همین ورزشگاهی که امروز در آن سوپرجام برگزار شد در گذشته من و همکارانم ملزم کردیم که باید تمام جایگاه‌های یک ورزشگاه حرفه‌ای در این ورزشگاه وجود داشته باشد و همین الزام‌ها باعث شد که امروز این ورزشگاه میزبان سوپرجام فوتبال ایران باشد.

*این الزام‌ها باعث شد تا باشگاه‌ها به سمتی بروند که ورزشگاه‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ استاندارد کنند. این الزام‌ها همان الزام‌هایی است که AFC و فیفا به فدراسیون فوتبال ایران ملزم می‌کنند.

*فدراسیون فوتبال هر طوری که هست باید خود را برای حضور در این رویداد مهم آماده کند و تمام اولویت‌های فدراسیون و حتی ورزش کشور، جام جهانی قطر است. این سوپرجام آخرین بازی بود که در فوتبال ایران انجام شد و از این به بعد تمام امکانات و تمام ظرفیت در اختیار تیم ملی است تا آماده بزرگ‌ترین رویداد خود شود.

*تماشاگرانی که قرار است به قطر سفر کنند، قطعا فدراسیون از آنها حمایت خواهد کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و در خصوص خبرنگاران هم باید بگویم که وزارت ارشاد پیگیر تمام کارهای اعزام خبرنگاران به این مسابقه است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *