رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون اول قوه قضاییه: در گام دوم انقلاب بر اساس بیانیه تاریخی مقام معظم رهبری مسئولیت سنگینی بر دوش کارگزاران نظام از جمله مسئولان قضایی قرار دارد

15:51 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۹۱۶۶
معاون اول قوه قضاییه گفت: در گام دوم انقلاب بر اساس بیانیه تاریخی مقام معظم رهبری مسئولیت سنگینی بر دوش کارگزاران نظام از جمله مسئولان قضایی قرار دارد.

خبرگزاری میزان - ظهر امروز «چهارشنبه 11آبان» همایش جهاد تبیین در دستگاه قضا با حضور معاون اول قوه قضاییه، بسیج قوه قضاییه، سردار حاتم عبادی فرمانده دژبان کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل معاون قوه قضاییه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه ضمن تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی شیراز بیان کرد: از سربازان امام زمان (عج) تقدیر تشکر دارم که توانستند متهم دوم و نفرات دیگر این حادثه تروریستی را دستگیر کنند.

وی افزود: نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج چشم بصیرت نظام و انقلاب هستند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی بر اساس بیانیه تاریخی مقام معظم رهبری مسئولیت سنگینی بر دوش کارگزاران نظام از جمله مسئولان قضایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این بیانیه یک سند بی‌نظیری در نظام جمهوری اسلامی ایران، گفت: تلاش برای ایجاد عدالت، آرامش، امنیت برای مردم و مبارزه با فساد در دستور کار قوه قضاییه است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تصریح کرد: امروز کشور در شرایط و وضعیت بسیار متفاوتی در چهار دهه اخیر قرار دارد، از یک سو با فشار دشمن در حوزه‌های مختلف و از سوی دیگر با مشکلات معیشتی در داخل کشور مواجه هستیم، لذا اتاق فکر دشمن روزانه در رصد مسائل مختلف در کشور هستند تا ببیند که از کدام نقطه می‌توانند به کشور ضربه وارد کنند.

وی با بیان اینکه نقش بسیج در این برهه از زمان چیست؟ بسیج قوه قضاییه در دستگاه قضا چه مسئولیتی دارد؟ قوه قضاییه در این زمان بسیار حساس چه اقدامی می‌تواند انجام دهد؟ گفت: مردم یک قوه قضاییه اجتماعی، مردمی، متین و البته جهادی با نوع کار جهادی را انتظار دارند و نسبت به این مطالبه به حق مردم باید توسط قوه قضاییه جامع عمل پوشانده شود.

معاون اول قوه قضاییه ادامه داد: امید آفرینی در جامعه وظیفه تمام کارگزاران نظام است، اگر کارها درست انجام شود خود به خود امید آفرینی در کشور ایجاد خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق گفت: مردم در طول چهار دهه نشان دادند که به خوبی از عهده آزمون‌ها و با نمره مطلوب برآمدند؛ در یک ماهه اخیر دیدید که مردم چگونه در برابر ناملایمات عکس‌العمل نشان دادند.

بیشتربخوانید

معاون اول قوه قضاییه: باید دستورات رهبر انقلاب در خصوص اصلاح نظام بانکی عملیاتی شود

وی افزود: برخی مردم از وضعیت اقتصادی ناراضی هستند اما در برابر دشمن ایستادند، مردم کار خود را خوب انجام دادند امروز انتظار از مسئولان است که کارشان را به درستی انجام دهند، به صورت کلی و به معنای  عام کلمه در این چهل سال به خوبی اقدامات خود را انجام ندادیم.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: بنا داریم تا هر کار که در قوه قضاییه صورت می‌گیرد پشتیبان علمی داشته باشند و نخبگان جامعه برنامه قوه قضاییه را نقد کنند، آمادگی  همکاری با نخبگان را داریم، جلسات با آنها انجام می‌شود و ادامه‌دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه جدی ما مبارزه با فساد و حمایت از تولید و کارآفرینان است که این روند ادامه‌دار خواهد بود، گفت: برخورد قاطع با کسانی که امنیت جامعه را بر هم می‌زنند وظیفه دستگاه قضایی و مورد مطالبه مردم است، باید مفسدین را شناسایی کنیم.

وی افزود: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری خوب گوش کنیم در این مملکت هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد، هرکسی برای خود از فرمایشات معظم له به نحو دلخواه برداشت و تفسیر می‌کند، در اصل فرمایش مقام معظم رهبری روشن و تفسیر نمی‌خواهد.

وی افزود: امام قیام نکرد که فقط رفاه ما خوب شود این همه خون شهید ریخته شد برای چه؟ چرا این موارد از یادمان رفته است؟ دشمن با ریختن خون شهدا قاتل خود را ایجاد کرده است، خون شهدا قاتل استکبار است.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق اظهار کرد: انتظار من از بسیج قوه قضاییه این است که به ما برنامه دهند، هر برنامه‌ای که بسیج برای فعالیت در قوه قضاییه پیشنهاد دهد استقبال خواهیم کرد برنامه‌های خود به کمک بسیج نیازمند هستیم.

معاون اول قوه قضاییه گفت: انتظار ما از این بسیج این است که جهاد تبیین سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی افزود: قبول داریم آنگونه که کارهای خود را باید منعکس می‌کردیم انجام ندادیم و این اقدام نیازمند برنامه ریزی است.

در ادامه جلسه سعید عمرانی رئیس مرکز بسیج قوه قضاییه بیان کرد: جهاد تبیین همگان را به یک سفر تاریخی از مبدا عاشورا تا به امروز خواهد برد.

وی افزود: کسی که نتواند با رهبر معظم انقلاب کنار بیاید قطعا در دستگاه امام زمان (عج) جایی نخواهد داشت.

رئیس مرکز بسیج قوه قضاییه تصریح کرد:آنکه سلیمانی را سلیمانی کرد، وجهه مردمی، علاقه واقعی و ابراز واقعی علاقه وی به مرد بود.

وی بیان اینکه در دستگاه قضا نیز مردم مورد توجه قرار دارند، گفت: مردم به ما امیدی به عنوان مرجعیت دارند و از دستگاه قضا انتظار این را دارند که ملجا و پناهگاهشان باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *