رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فتاحی: قرار نیست اشتباه سال گذشته برای پرسپولیس را برای استقلال هم تکرار کنند

12:59 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۶۷۸
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
معاون ورزشی باشگاه استقلال گفت: باشگاه استقلال به همان شکلی که تا الان بنابر قانون جلو رفته، بعد از این اتفاق نیز با قانون پیش خواهد رفت.

خبرگزاری میزان - سعید فتاحی درباره دیدار سوپرجام استقلال مقابل نساجی اظهاراتی داشت که آن را در زیر می‌خوانید:

*همه چیز خوب است، تیم خوب تمرین کرده است. امروز هم در خصوص وضعیت زمین پیگیری کردیم. تشکر می‌کنم از باشگاه مس که تلاش خودشان را انجام دادند. چمن ورزشگاه کوتاه شده و همین الان هم در حال رسیدگی هستند. قول دادند که قبل از بازی هم به چمن آب بدهند تا شرایط زمین بهتر باشد. مشکل خاصی نیست و امیدوارم بازی خوبی انجام شود.

*نظر بنده یا نظر سهیل مهدی یا کشوری فرد در خصوص اعمال کارت قرمز سوپرجام روی بازی‌های لیگ ملاک نیست. ملاک آیین‌نامه‌ای است که در سازمان لیگ تدوین شده و به تصویب هیئت رئیسه فوتبال رسیده است. اگر این قانون تغییر کرده باشد باید برابر همان قانون در هیئت رئیسه فدراسیون تصویب شود. براساس ماده 49 ، شخصی که کارت زرد یا قرمز می‌گیرد از همان مسابقات محروم می‌شود. یعنی شخصی که در این مسابقه کارت قرمز می‌گیرد باید از سوپرجام بعدی محروم شود. حالا برخی می‌گویند که شاید استقلال نیاید، خب مشکلی نیست. استقلال نیامد، هیچ محرومیتی در کار نیست. اگر آن بازیکن محروم در پنجره نقل و انتقالات راهی تیمی دیگر شد که در سوپرجام حضور داشت، آن بازیکن محروم است.

*اگر یادتان باشد، 6-7 سال پیش، بازیکنی که در جام حذفی بازی می‌کرد و قرمز می‌گرفت ما در اولین بازی لیگ آن مربی یا بازیکن را محروم می‌کردیم. بحث ما الان بحث محرومیت انضباطی نیست. محرومیت انضباطی شامل همه رقابت‌ها می‌شود. ما در آن زمان با یک سری کارشناس صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر یک بازیکن در حذفی اخراج می‌شود، باید از بازی بعدی در همان رقابت محروم شود.

*دوستان 2 روز قبل از سوپرجام به استقلال نامه‌ای زدند و گفتند بنابر استعلام که اصلا استعلامی در کار نبود. ما اصلاً موضوعی را مطرح نکرده بودیم چون وقتی قانون به این شکل واضح است، دیگر چه استعلامی و چه پرسشی؟ الان بازیکن نساجی در بازی قبلی لیگ اخراج شده اما منعی برای حضور او در بازی سوپرجام نیست. فدراسیون در این خصوص نامه زد و ما هم اعتراض کردیم و با منصور قنبرزاده هم همین الان صحبت کردم. قرار شد یک صورت جلسه بنویسند که این موضوع برابر قانون انجام شود. اگر بازیکن یا مربی استقلال یا نساجی اخراج شد نباید در لیگ محروم شود. قانون می‌گوید که از رقابتی به رقابتی دیگر منتقل نمی‌شود. 

*یک بحث دیگر این است که ما معترضیم که چرا فدراسیون آمده چنین نامه‌ای زده و روی بازیکنان ما پیش از سوپرجام به خاطر دربی تاثیرگذار گذاشته است. بازی دربی حساسیت‌های خاص خودش را دارد. فدراسیون نباید این کار را می‌کرد. من پیگیر هستم، با منصور قنبرزاده مطرح کردم، وی هم قبول کرد. حقوقی فدراسیون فوتبال و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال، همه متفق‌القول هستند و قرار شد یک نامه برود آنجا و عین آیین‌نامه اجرا شود.

*آنها چون سال گذشته اشتباه کرده‌اند، می‌خواهند امسال هم اجرا کنند. به هیچ وجه باشگاه استقلال زیر بار این مسئله نخواهد رفت. ما نامه‌ را نیز به وقت زدیم و باید این مسئله صورت جلسه شود. حالا اگر دوستان نخواهند انجام دهند، باشگاه استقلال به همان شکلی که تا الان بنابر قانون جلو رفته، بعد از این اتفاق نیز با قانون پیش خواهد رفت.

*چمن کمپ مرحوم حجازی الان آماده است که تا 7-8 روز دیگر یعنی بعد از تعطیلات این امکانش وجود دارد. البته 10 درصد کار ساختمانی مانده که ان‌شاءالله آن هم انجام می‌دهیم. امیدواریم نه تنها کمپ حجازی بلکه زمین تمرینی انقلاب نیز مکان تمرین تیم باشد.

پایان پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *