رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشریح جزئیات دو قرارداد مهم اقتصادی با روسیه

13:01 - 11 آبان 1401
کد خبر: ۴۴۹۸۶۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر نفت با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون مشترک ایران و روسیه گفت: بعد از سه سال این کمیسیون مشترک برگزار شد که توافقات خوبی هم در حوزه‌های مختلف انجام شد.

خبرگزاری میزان - جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون مشترک ایران و روسیه گفت: بعد از سه سال این کمیسیون مشترک برگزار شد که توافقات خوبی هم در حوزه‌های مختلف انجام شد.

وی افزود: از جمله این حوزه‌های مشترک کشتیرانی، حمل و تقل، نیروگاهی، آب، بهداشت صنعت و تجارت است و کارگروه‌ها به صورت فشرده از قبل روی این موضوعات تشکیل شد و روز گذشته به جمع‌بندی خوبی با دولتمردان روسی رسیدیم.

وزیر نفت گفت: ایران درحال حاضر بیش از ۴ میلیارد دلار قرارداد با شرکت‌های بزرگ روسی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز دارد و هم‌زمان با این قراردادها بیش از ۴۰ میلیارد دلار تفاهم‌نامه با شرکت‌های بزرگ توانمند روسیه در بخش‌های گوناگون همچون احداث خط لوله صادرات گاز به کشورهای همسایه، داد و ستد پایاپای نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و صادرات محصولات پتروشیمی بسته شده است.

اوجی در ادامه تاکید کرد: بحث سواپ فراورده‌های نفتی را آغاز کردیم و در حوزه سواپ گازی هم کارهای خوبی انجام شد و در زمینه کریدور رشت- آستارا و اینچه برون نیز توافقات خوبی انجام شد. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *